Gå til innhold

ATI AIW 9700 pro eller 9800 pro?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha et skjermkort til pc`en jeg skal bygge snart.Og jeg trenger noen gode argument for å velge ATI AIW 9700 pro istede for 9800 pro.Det som er det gode med AIW er jo at den har tv-kort/videoredigerings muligheter og koster nesten like mye som 9800 pro.Og ytelsen er ikke som stor iforhold til 9700 pro 9800 pro.Hva ville DU ha valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg var valget enkelt, nemlig 9700 Pro AIW. Jeg mener den ekstra prisen fra 9700 Pro lettere kan forsvares med et AIW (som gir videoinnganger og TV-tuner (som man attpåtil slipper å betale NRK-lisens for :-) )) enn med et 9800 Pro (som "bare" gir 10-20% ekstra ytelse i de fleste tilfeller). AIW-delen bidrar dessuten med at AIW-kortet blir tatt i bruk lenger, pga den ekstra funksjonaliteten Tv-tuneren og videoinngangen gir. Men så hører det jo med historien at TVen min hadde klikka, og at jeg trengte noe å kople PS2en min opp mot...

Men mener du at det er 100% sikkert at du ikke vil trenge TV-tuner og videoinngang (dvs du er en hardcore gamer som ikke gjør annet på PCen enn å spille) så gå for all del for et 9800..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...