Gå til innhold

Test: HTC Desire S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg og si at jeg aldri har hatt noe med "i" forran, skal heller aldri ha det. :)

Om du leser mitt første innlegg så står det tydelig:

"Men, bortsett fra dette så er det den desidert beste mobilen jeg har hatt! :innocent: "

Så jeg skal ikke skifte med det første. Jeg bare påpekte en svakhet, hvertfall som jeg har opplevd. Troll.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Troll kan du være selv. Mange her som avkrefter "feilen" du påstår er på desire, du sågar påstår at samme feilen er å finne på denne telefonen og på desire hd. Da er det mange av oss, som faktisk har diase telefonene som begynner å spekulere på hvilket motiv du egentlig har for å spre slik feilinformasjon.

Lenke til kommentar

Mulig noen bruker mobilen mer enn andre da. Samtlige telefoner jeg har hatt har til slutt blitt altfor treige. Skylder ikke på hvordan jeg bruker den, men på hvor mye jeg bruker den. Går mye i facebook og ja, sms.

I og med at jeg har hatt 2 stk "nye" desire så kan jeg da si min mening.

Den går på rep for 2 gang nå, på grunn av det med simkortet.

Den er rask og alt det der, men til sending av mye sms så er den ikke helt god. Bare fordi jeg ikke skryter den opp i skyene så har jeg lov til og skrive hva jeg vil om den.

Har også en kamerat som låner en splitter ny Desire HD, han har brukt den i 1 uke og allerede nå så er den ikke alltid villig til og sende sms uten flere forsøk.

Google "sms issues with my htc desire". Du får ganske mange treff. :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Ja, jeg hadde også problemer med SMS etter en liten stund etter at jeg kjøpte den. Fant ut at det var min egen skyld, som hadde fyllt på med apps så jeg hadde under 15 MB ledig plass på internminnet. Etter at jeg fant ut av det har jeg ikke hatt et eneste problem.

Lenke til kommentar

Hvordan kan Pixmania selge telefonen så billig i forhold til andre norske nettbutikker? Er Pixmania i frankrike og du risikerer og måtte betale toll hvis du kjøper den der? Billigste hos pixmania er 3199, og dyreste er Expert på 4599. Det er langt opp til komplett også som selger den til 3949.

Lenke til kommentar

Hadde jeg enda brukt apps så! :hmm:

Tror jeg bare har 1 ap som jeg kan lukke alle program med. Har som regel 260+ mb ledig minne.

Har heller ikke mye musikk eller bilder på den. Ikke overdreveny mye hvertfall.

Du utelukker brukerfeil, samtidig som din referanse til trege Desire HD stammer fra en kompis som lånte en i ca en uke? Vel... Her er det brukerfeil vi snakker om. Desire HD hadde en bug i forrige FW som gjorde at cpu gikk på max load, og da kan du jo tenke deg hvor "kjapp" telefonen ble. Men, som de aller fleste DHD brukerne etter hvert fikk vite, var det en veldig enkel måte å fikse dette på. På siste FW er ikke denne bug-en til stede, og alt flyter kjapt og uten lagging, selv uten denne fixen.

Du skriver at du kun har en App installert på din Desire, og det er en App for å lukke alle andre program. Vel, da snakker vi igjen om brukerfeil. På de siste Android versjonene skal man ikke bruke programmer som "dreper" andre programmer, da Android styrer dette selv. Hvis man bruker slike programmer, så vil det føre til økt batteribruk, og en unødvendig treg telefon.

Så i stedet for å beskylde produktet for å være mangelfull, skulle du heller kanskje søkt om råd og tips på et forum, ala' det vi er på nå ;)

P.S: Kan informere at jeg har hatt flere tusen sms-er på min DHD, uten at den ble noe tregere av den grunn. Det eneste den brukte litt tid på, var da jeg skulle slette alle sammen.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

2000-3000 sms gjør ikke iPhone treg. :)

Nei, det gjør ikke min HTC treg heller. Men det sier vel mer om brukeren om man skryter av og ha 2000-3000 sms.

Skryter?. Om jeg skal få frem poenget mitt så må jeg jo si det som faktisk er saken?, jeg sender 2000-3000 sms i mnd, og mottar derfor 2000-3000 sms i mnd. Hu jeg var med før hadde en iPhone av noe slag. Ikke 4`ern, men en eldre. Jeg måtte slette meldinger for at mobilen min ikke skulle bruke 10 sek for og åpne/lukke meldinger, hu trengte aldri å slette noe som helst.

Det burde være lov og poengtere en svakhet med telefonen, da dette tross alt er et diskusjons forum!. :)

Edit: Jeg satte en grense på 400 per samtale.

Har hatt mobilen på rep engang, da ble alt software slettet og lagt inn på nytt, pluss oppdatert. Det gikk heller ikke lang tid før den ble treig igjen da heller.

Til info så laster iphone kun de siste 20 meldingene fra person om gangen derfor er den mye raskere men desire laster alle meldinger fra dag en så derfor virker det raskere.

Kan anbefale deg program som heter sms2gmail slik at du kan lagre meldingene på gmail hvs du vil samle dem på et sted og slette det fra telefon for å gjøre det raskere.

Lenke til kommentar

Hvorfor sammenlignes telefonen med Desire og ikke Desire HD?

Vil si den har mer til felles med Desire HD enn Desire?

Desire HD kom for lenge siden over på 2.3.3 og fungerer da riiimelig mye bedre enn den gjorde på 2.2. (mye kjappere, bedre batterilevetid). Telefonen føles dobbelt så rask (selv om den neppe er dobbelt så rask, men man slipper lagging i menyer, etc.).

Tror vanlig Desire, samt Desire Z skal på 2.3.3 innen utgangen av juni.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på denne og Huaweien foruten 800 mhz vs 1000 mhz?

Forskjeller du vil merke side-by-side:

• 800 Mhz vil være vesentlig tregere til krevende oppgaver
  • 800 Mhz vil gjerne lagge litt i menyer
  • Billigtelefon har billig skjerm (mindre lyssterk, dårligere farger)
  • HTC har meget god byggkvalitet og føles dyr når den sitter i hånden
  • HTCen kjører 2.3.3 som er mye flinkere med minnehåndtering, batterisparing, bedre menysystem,m.m.

Huaweien er en helt OK telefon, men ikke noe mer.

Desire S er en krympet Desire HD (more or less) og har derfor bedre ytelse, bedre byggkvalitet, bedre skjerm, nyere OS (flere features), m.m.

Så er spørsmålet: Skal du heller kjøpe Samsung Galaxy SII eller LG 2X ?

Jeg vil påstå HTC Desire HD ( og sikkert galaxy s ) har en bedre skjerm enn LG 2x, men LG'en har to kjerners nvidia prosessor (tegra 2). Samsung galaxy sII har bedre skjerm enn HTC'en igjen, samt har også dual core (på 1.2ghz, vs lg 2x sine 1ghz). Galaxy SII er også lettere, samt tynnere (er vel den tynneste smarttelefonen som er produsert).

Jeg hadde en hands-on på en SII når jeg var på et seminar i trondheim i helgen.

Var veldig bra skjerm på den, veldig lett tlf.. Men fremdeles litt sånn plastic fantastic feeling av den. Dog., om man vil ha features fremfor feelings, er nok SII beste mobilen som eksisterer. (dog også en av de dyreste).

Lenke til kommentar

Du utelukker brukerfeil, samtidig som din referanse til trege Desire HD stammer fra en kompis som lånte en i ca en uke? Vel... Her er det brukerfeil vi snakker om. Desire HD hadde en bug i forrige FW som gjorde at cpu gikk på max load, og da kan du jo tenke deg hvor "kjapp" telefonen ble.

android.txt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt min Desire S noen uker nå, etter å ha gått over fra Huawei U8800. Kan vel si at HTC'n virker bedre på alle måter. Var i utgangspunktet veldig fornøyd med min Huawei også, bortsett fra at telefonen har en elendig mikrofon (gjør telefonsamtaler til tider umulig). For det første virker HTC'n 10 ganger mer solid. Ellers er den kjapp og responsiv til alt jeg har brukt den til. Huawei'n var innimellom litt småbuggy.

Ang. dilemaet mellom Desire S og Incredible S, så bør man nesten dra å prøve de forskjellige telefonene. Desire S er mer solid, pga. unibody konstruksjonen, og føles for meg mer eksklusiv enn Incredible S. Mange mener det ikke er noen grunn for å gå for Desire S, når Incredible S både har større skjerm og bedre kamera... Til nesten samme pris. Sant nok, men jeg har ingen bruk for den store skjermen. Liker en litt mindre telefon, med den gode kvalitetsfølelsen Desire S gir.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...