mcgroven Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Funcom går nye veier med sitt MMO. Les hele saken Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det er fint de blir med i rekken på flere andre gratis-MMO-er som Dungeons and Dragons Online, Lord of the Rings Online og lignende. Da er det også enklere å begynne og spille for enkelte. Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 stiligt, dette kan jo bli ganske bra det og ja det begynner å bli ganske populært å gå for free 2 play med microtransaksjons system disse dager og det synes eg absolutt er en mye bedre vei å gå. godt å se funcom følger på 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det gir meg hvertfall en grunn til å aktivere kontoen igjen Får bare håpe de ikke graver sin egen grav ved å selge overpowered items osv til tullinger som er villige til å betale for det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Micropayments er et farlig område. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Slik som nevnt ovenfor, at dem som er villige til å betale mye skal få fordeler. Lord of the rings - Online og ørten korea-MMORPG gjør den feilen. League of Legends gjør ikke den feilen. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Slik som nevnt ovenfor, at dem som er villige til å betale mye skal få fordeler. Lord of the rings - Online og ørten korea-MMORPG gjør den feilen. League of Legends gjør ikke den feilen. Lord of the rings - Online gjør ikke feil i det hele tatt. Omsetningen deres steg med over 60 %. Fordi om du personlig mener det, er det jo rett når selskapet øker inntjeningen sin. Er jo det som er meningen hele tiden..... 1 Lenke til kommentar
thadon Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Slik som nevnt ovenfor, at dem som er villige til å betale mye skal få fordeler. Lord of the rings - Online og ørten korea-MMORPG gjør den feilen. League of Legends gjør ikke den feilen. Om spelet er gratis, og kun livnærar seg på mikrotransaskjoner så er eg enig. Men om spelet i utgangspunktet kostar pengar, og folk kan spele det gratis til gjengjeld for dårligere "vilkår" så stiller saka seg annerleis. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Lord of the rings - Online gjør ikke feil i det hele tatt. Omsetningen deres steg med over 60 %. Fordi om du personlig mener det, er det jo rett når selskapet øker inntjeningen sin. Er jo det som er meningen hele tiden..... Ja, selskapet vil selsagt øke utbyttet til shareholders, men for oss som spiller er mikrotransaksjoner ødeleggende i mange tilfeller(hvorfor er nevnt over). Og står ikke kundene i sentrum? Blir irritert når folk kommer inn og taler på vegne av store selskaper. Vi VET hva poenget med et aksjeselskap er, men vi spiller ikke for at de skal tjene penger, men for at vi skal ha det kjekt. Endret 26. mai 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Lord of the rings - Online gjør ikke feil i det hele tatt. Omsetningen deres steg med over 60 %. Fordi om du personlig mener det, er det jo rett når selskapet øker inntjeningen sin. Er jo det som er meningen hele tiden..... Ja, selskapet vil selsagt øke utbyttet til shareholders, men for oss som spiller er mikrotransaksjoner ødeleggende i mange tilfeller(hvorfor er nevnt over). Og står ikke kundene i sentrum? Blir irritert når folk kommer inn og taler på vegne av store selskaper. Vi VET hva poenget med et aksjeselskap er, men vi spiller ikke for at de skal tjene penger, men for at vi skal ha det kjekt. Igjen. lotro fekk også mye mer kunder, som spiller fordi di syntest det er kjekt. Ikke fordi di vil at de skal tjene penger. Noens private meniger om at det er feil har ingenting å si når omsetning og kunder går gjennom taket. Eg snakker her kun om lotro, hva andre selskaper har gjort feil vet jeg ikke. Men lotro får du ikke noe vesentlig fordel med å kjøpe mikrotansaksjoner, ikke som påvirker spillere som ikke velger å bruke det. Klart det kan være ødelegende for noen spill. Endret 26. mai 2011 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Altså. Hvorfor skal ikke en som betaler for seg få større fordeler enn noen som spiller gratis? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Er så enig. Er tåpelig å klage på at en som betaler får mer innhold, mer gear og slikt. Det er fullt mulig å nyte spillet uten disse godene, men vil du har full utbytte så synes jeg man kan se seg villig til å betale. De fleste spill med mikrotransaksjoner selger kun kosmetiske ting, og eventuelt ting som kan gjøre det raskere å levle (Og det er ikke noe alle ser på som en fordel). Hovedproblemet slik som jeg ser det er når man kan selge ting man har kjøpt gjennom mikrotransaksjoner via ingame auksjonssystem. Da gir du folk mulighet til å kjøpe seg rikdom (og deretter gear selvfølgelig). Liker man det ikke, så kan man gjøre så noe banalt enkelt som å spille noe annet. Ingen spillutviklere driver veldedighet for å tilfredsstille bortsjemte barn. Endret 25. mai 2011 av Neppe 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Høres greit ut det, passer fint å teste det ut igjen i sommer. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Føler det var litt skralt med detaljer i artikkelen. Gratisbrukere får: - 2 char slots - 4 tilgjengelige klasser (Guardian, Barbarian, PoM, Demo) - Tilgang på alle utendørsområder i (HA) Stygia, Cimmeria og Aquilonia, men ikke fra RoTGS - 50% bank space - Basic Mount Training - 2 raid (Kylikki og Yakhmar) - Rundt halvparten av andre dungeons, solo og group - De får IKKE: Offline levels, Veteran points, Alternative Advancement, eller delta i Sieges For mer detaljer: http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&template=content&func_id=3308&table=CONTENT Skjønner ikke helt hva de mener med "Permanent-Only Purchase" som de har bak alle "premium dungeons" i oversikten - betyr det at gratisfolk kan kjøpe tilgang, eller betyr det at alle, inkludert de som abonnerer, må kjøpe tilgang til grunnleggende innhold som villaene? Hvis sistnevnte er jeg glad for at jeg ikke spiller lenger. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Slik det har fungert i andre spill (f.eks DDO), så får fast-betalende full tilgang til alt, samt en veteran-status. Nye spillere betaler seg tilgang til diverse områder. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Såvidt jeg har forstått er Premium Subscription tilsvarende dagens betal-per-måned abonnement. Se gjerne FAQen: http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=166953 Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Synes det er helt på sin plass at de som betaler får mye bedre utstyr slik at vi kan slakte de som spiller gratis, ser ingen problemer med det, det er jo slik det er i virkeligheten også, de med penger overkjører de fattige Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Høres bra ut. Men hvordan blir det med oss ex spillere? Jeg kjøpte collectors og fine greier med release. Spilte en guardian eller no til level 50 og fant ut att jeg egentlig ikke likte spillet... gikk tilbake til lotro. Så når tillegspakka kom ut kjøpte jeg den for og se om jeg likte spillet. Fikk da auto levele en ny demo til level 50 tror jeg da var, Khitai dame og greier. Men følte igjen att jeg ikke likte spillet så mye og ikke hadde lyst og betale mer. Men nå når det blir f2p, kan jeg da fortsette på en av de gamle karakterene mine ? Og får jeg beholde expansion som jeg kjøpte? Endret 25. mai 2011 av alleibruk Lenke til kommentar
Smiiley Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Føler det var litt skralt med detaljer i artikkelen. Gratisbrukere får: - 2 char slots - 4 tilgjengelige klasser (Guardian, Barbarian, PoM, Demo) - Tilgang på alle utendørsområder i (HA) Stygia, Cimmeria og Aquilonia, men ikke fra RoTGS - 50% bank space - Basic Mount Training - 2 raid (Kylikki og Yakhmar) - Rundt halvparten av andre dungeons, solo og group - De får IKKE: Offline levels, Veteran points, Alternative Advancement, eller delta i Sieges For mer detaljer: http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&template=content&func_id=3308&table=CONTENT Skjønner ikke helt hva de mener med "Permanent-Only Purchase" som de har bak alle "premium dungeons" i oversikten - betyr det at gratisfolk kan kjøpe tilgang, eller betyr det at alle, inkludert de som abonnerer, må kjøpe tilgang til grunnleggende innhold som villaene? Hvis sistnevnte er jeg glad for at jeg ikke spiller lenger. Har personlig begynt opp med Age of Conan igjen og elsker det. Et MMO spill som har en helt annen stil, atmosfære og gameplay enn comicbookface-wow-klonene. Greit at de ønsker å tjene mer penger på spillet, og at en gratisspiller har kraftig redusert innhold gjør det bare rettferdig overfor de som er dedikert til spillet. Det som eg mener blir direkte trist med å åpne opp for gratis spilling ligger i at den voksne populasjonene på serveren kommer til å bli vannet ut med lolkidz som sprer kvalm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå