pakini Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Var altså på foreldremøte i bhg igår, da sa en mor at hun var skuffet for at barnet ikke hadde laget morsdag og farsdags kort! I bhg der jeg jobber lager vi ikke det, pga av at det er barn som ikke har begge foreldre, barnevernsbarn osv. Så jeg sa at jeg synes ikke noe om å lage sånne kort, pga av at andre barn kan bli veldig lei seg! Og da sier hun, "jaja, kan ikke de bare bli lei seg da, så kan de ansatte bare fortelle hvorfor de ikke får lage" Ble helt sjokka jeg!! Andre som syns den var drøy?? Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Sjokka? Løsningen på at noen ikke har noe skal altså bli at dem som har det skal vi late som at ikke har det sånn bare for at alle skal ha det like kjipt? Er du en av dem som kanskje også mener at vi ikke skal feire jul fordi noen er muslimer? 2 Lenke til kommentar
pakini Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Sjokka? Løsningen på at noen ikke har noe skal altså bli at dem som har det skal vi late som at ikke har det sånn bare for at alle skal ha det like kjipt? Er du en av dem som kanskje også mener at vi ikke skal feire jul fordi noen er muslimer? Kan jo ikke sammenlignes med jul og muslimer. Så nei, det mener jeg ikke! Men dette er ofte små barn, og er ikke lett å forklare de sånne ting! Så ja, da synes jeg andre foreldre er egoistiske med tanke på at de blir skuffet for at de ikke får et morsdagskort! Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 25. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. mai 2011 Her er det to problemstillinger: Ja, den moren (slik du fremstiller henne) var tankeløs og egoistisk. Men: Det betyr ikke at hun ikke har et poeng. Det er noen ting vi ikke kan skjerme barn fra. Livets realiteter er en av dem. At andre barn har både mor og far er noe de opplever hver eneste dag, når de andre blir hentet i barnehagen, når de er på besøk eller i bursdag hos noen, og så videre. Og så er det slik at en del av disse livets realiteter er at man vil bli såret og skuffet i livet, mange ganger. Barnehagens (og skolens) jobb er ikke å skjerme dem mest mulig, men å gradvis gjøre dem istand til å takle det. Mitt forslag: Gjør det til noe positivt istedet. Ta kontakt med det lokale sykehjemmet. Der sitter det sikkert noen enslige gamle som ikke har familie som bryr seg. La de barna som ikke selv har mor og/eller far skrive kort til disse istedet. Og så tar dere en tur bort dit og leverer dem. Eller la barnehagen/klassen "adoptere" et barn i en SOS barneby, og la de barna som ikke har egne foreldre skrive kort til barneby-moren. Dette er på sett og vis den psykologiske varianten av å fjerne lekeapparater så ingen unger skal slå seg. Ta det fra en som har slått ut noen tenner i barndommen, det er ikke det som koster. (Bortsett fra at jeg nettopp brukte over 20 000 kroner på å reparere 40 år gamle tannskader.) Dere kan ikke hindre tårer. Men dere kan snu dem til noe positivt. Geir 11 Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 De fleste har vel en eller annen som tar seg av dem. Så da kan vel de som ikke har en far, lage morsdagskort, eller farfarkort, eller onkelkort, eller til og med fosterfarsdagskort i steded. Verre er det vel ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå