Nimrad Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg har nettopp kjøpt en QNAP TS419 Turbo og lurer litt på hvilke disker jeg skal sette i? Vil WD Green disker funke ålreit eller vil de skape problemer med at de slår seg av innimellom? I så fall, hvilke disker bør jeg gå for? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) WD Green-disker vil fungere utmerket. Dette er disker som bråker lite, bruker lite strøm og holder seg kjølige, og er perfekte til NAS/hjemmeserverbruk. At de 'slår seg av' (slutter å snurre) er ikke noe problem, du vil ikke legge merke til det. Endret 25. mai 2011 av Benny 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 NAS'et bruker vell Linux software RAID antar jeg. Og da er det mdadm som ligger i grunnen og da har du ikke noen problemer med Green annet enn hastigheten. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB er også et godt alternativ som anbefales mye i Raid tråden Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hmm, at WD Green-disker frarådes i RAID (spesielt HW) er nyheter for meg. Ser nå hva du mente, beklager. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Da ble det kjøpt inn 2 stk av Samsungen som BAT anbefalte. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Då må du lese info på QNap si side om kompabilitet. http://www.qnap.com/pro_compatibility.asp Note10 (Samsung HD204UI 2TB)To use this hard disk model with QNAP products, please back up the disk data (if any) and follow the guide below to apply the patch for improved data integrity. http://www.samsung.com/global/business/hdd/faqView.do?b2b_bbs_msg_id=386 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Takk, jeg så det! Men noen som har peiling på hvordan jeg skal få gjort det om eneste stasjonære maskin jeg har er en mac? Endret 26. mai 2011 av Nimrad Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Kan Mac boote fra USB? Hvis ja, har du tilgang til en Windows-maskin som du kan lage et bootbart USB-volum på? Hvis nei, stikk på el-retur og finn et stasjonært skrap med SATA-port som kan boote fra USB (2006-årgang ++). Endret 27. mai 2011 av endrebjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå