Scriptgutten Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Er det noen som kan gi noen tips om noe programvare til windows som kan teste nettverksytelse mellom 2 PCer eller flere PCer? Programmet må helst være gratis. Programmet må være sånn at jeg kan kjøre det på 2 PCer, der det lages en forbindelse som sender data i maksimal hastighet helt frem til programmet stoppes, slik at det kan kjøres kontinuerlig. Programmet må tåle litt hastighet (1Gbit) og det må være sånn at programmet genererer trafikken selv, og at det ikke er sånn at det må leses en fil fra harddisken, da det er flere faktorer som begrenser hastigheten her, som gjør at det ikke kan gi gode benchmark resultater. Det skal brukes til å teste hastighet på LAN, både trådløst og trådbundet. Jeg tenker ikke på tjenester som f.eks speedtest.net, men altså noe som kan kjøres lokalt. Noen forslag? Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Er det noen som kan gi noen tips om noe programvare til windows som kan teste nettverksytelse mellom 2 PCer eller flere PCer? Programmet må helst være gratis. Programmet må være sånn at jeg kan kjøre det på 2 PCer, der det lages en forbindelse som sender data i maksimal hastighet helt frem til programmet stoppes, slik at det kan kjøres kontinuerlig. Programmet må tåle litt hastighet (1Gbit) og det må være sånn at programmet genererer trafikken selv, og at det ikke er sånn at det må leses en fil fra harddisken, da det er flere faktorer som begrenser hastigheten her, som gjør at det ikke kan gi gode benchmark resultater. Det skal brukes til å teste hastighet på LAN, både trådløst og trådbundet. Jeg tenker ikke på tjenester som f.eks speedtest.net, men altså noe som kan kjøres lokalt. Noen forslag? iperf? http://linhost.info/2010/02/iperf-on-windows/ Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Takker. Visste ikke at iperf fantes for windows. har fått lastet det ned og brukt det nå. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Takker. Visste ikke at iperf fantes for windows. har fått lastet det ned og brukt det nå. You're welcome! Hehe, flott verktøy å ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå