lubo.carson Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 www.myspace.com/youchip Garden of Love er nyeste, please sjekke ut Doors også? Hadde satt pris på=) Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Likte Doors veldig godt. Hvis du senker volumet på vokalen og får lagt på noen bedre trommer kan den bli ganske bra. Garden of Love var ganske bra, men er ikke helt fan av den der "gitartrommingen?" som starter når vokalen kommer inn. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Tenkt på å jobbe mer med rytmikken på vokaldelen din? Evt. redigere tekstene for å få mer flyt? Du har bra melodier tonemessig, men se på strofen "one cup of tea and a rose berne (?) - you can always depend one me". Her får du det plutselig veldig travelt, og artikulasjonen blir derfor litt pussig. Husk også at stemmen er et instrument. Når jeg teller på låta "New Songs" merker jeg at du velger å komme inn på 10. takt mellom slag 2 og 3. Musikk er matematikk, og det meste telles i fire, i allefall i sjangeren du spiller. Jeg tror det hadde egnet seg bedre om du kom inn på slag 1. i takt 8. På denne måten får du bedre flyt i vokalen igjennom hele låta. Om dette er bevisste valg kan du selvsagt se bort ifra alt jeg sier. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Tenkt på å jobbe mer med rytmikken på vokaldelen din? Evt. redigere tekstene for å få mer flyt? Du har bra melodier tonemessig, men se på strofen "one cup of tea and a rose berne (?) - you can always depend one me". Her får du det plutselig veldig travelt, og artikulasjonen blir derfor litt pussig. Jess, hakke så proft lydutstyr at jeg helt har styring på alt samtidig, så jeg skjønner hva du mener. Går nok for "fort i svingene" med vokalen, når jeg ikke tar meg god nok tid til hverken redigering eller innøving. Husk også at stemmen er et instrument. Når jeg teller på låta "New Songs" merker jeg at du velger å komme inn på 10. takt mellom slag 2 og 3. Musikk er matematikk, og det meste telles i fire, i allefall i sjangeren du spiller. Jeg tror det hadde egnet seg bedre om du kom inn på slag 1. i takt 8. På denne måten får du bedre flyt i vokalen igjennom hele låta. Om dette er bevisste valg kan du selvsagt se bort ifra alt jeg sier. Litt annen måte du ser på det teoretiske ved musikk enn meg, men er på sett og vis enig. Uansett. Akkurat denne sangen er lagt til waltz-takt, 1/3, så utifra dette vil jeg si vokalen gikk inn akkurat der du foreslo at jeg burde. Takk for kommentar, taes i betraktning når jeg finpusser låt'sa seinere! =) Endret 15. juni 2011 av lubo.carson Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Jeg vet at den siste låta gikk i 3/4, og jeg kan forstå at utifra hva jeg skrev kunne du tro at jeg mente den gikk i 4/4. Jeg mente altså 4 og 4 takter, da jeg skrev fire. Da jeg talte kom du inn der, prøv selv. Edit: 4/4 ikke 3/4... Endret 16. juni 2011 av Frohman Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Vel, da så jeg at jeg ikke var så kyndig innen musikk som jeg hadde håpet. Legger opp. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Vel, da så jeg at jeg ikke var så kyndig innen musikk som jeg hadde håpet. Legger opp. På hvilket grunnlag? Ingenting av det du har laget er på noen måte dårlig, jeg bare peker på ting jeg ville ha gjort annerledes. Du kom jo hit for å få kritikk? Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Jess indeed, bare skjønte hvor lite jeg faktisk kan teoretisk om mussikk. Bare ordla meg sterkt, altså. Still goin'! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå