Gå til innhold

Flimring på skjerm (horisontale striper)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i det siste hatt problemer med en del flimring på en skjerm jeg har (2 år gammel Nokia 446Pro). Den er koblet til et Connect 3d 9500pro kort, og dette har fungert greit inntil nå.

Flimringen består i horisontale striper som går enten oppover eller nedover på skjermen. Jeg har prøvd flere forskjellige kombinasjoner av oppløsninger og Hz, men uten hell. Flimringen er ikke der hele tiden, men kommer og går med jevne mellomrom.

Har prøvd å fjerne støykilder (stereoanlegg, pumpe til vannkjøling osv.). Må jeg bytte skejrmen, eller tror du det er skjermkortet?

Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hups, sorry for sent svar! :oops:

Ja selvfølgelig kan noe ha gått galt i monteringa, det kalles murphys lov. Alt som kan gå galt GÅR galt. Men jeg syns det virker ulogisk. Leste om et problem med noen som monterte vannkjøling på et skjermkort, dette fjernet luftstrømmen ut fra ribba (og over minnebrikkene) slik at minnebrikkene ble for varme og skapte artifacts. Det kan være tilfelle hos deg også. Ellers er jeg ikke sikker på hva som kan være galt. Kabelfeil kanskje? Prøv å få lånt deg en annen skjerm og se om det er nokiaen som har blitt litt slarkete i bilderøret. ;)

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Dette med temperaturen hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har to 120mm Pabst vifter i døre som jeg skal sette i gang. Hvis flimringen forsvinner da, så blir jeg glad..

Kabelen er av type Monster Cable, så den bør være grei. Det neste blir vel å prøve med en annen skjerm ja.

Edit: Har kjørt en god stund nå uten striper. Mulig det rett og slett var varmen..

Uansett - tusen takk for hjelpen,

Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...