Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høy turbo suselyd ved pådrag

Anbefalte innlegg

Nå ikveld da jeg skulle i butikken la jeg til merke at turboen suser enda mer enn normalt. Har jo alltid hørt den, men aldri så høyt som nå. Den lader også litt høyere nå enn før. (0.1, 0.2 mer).

Noen som har noen gode tips hvor jeg skal begynne å lete? Håper så klart det er en liten lekasje et sted. Bytte en slange eller to, og ferdig, eller er det turboen som begynner å takke for seg? Bilen er chippet, og turbo trykket er jevnt ved pådrag og ingen annen fusking. Bilen går generelt bra.

Jeg har ikke hørt noen ulyder fra turboen eller motoren før det idag. Eneste som jeg veit er "galt" med motoren er olja som bør byttes.

Bilen er en Audi A4, 1.9 TDI 2001, AJM PD motor. Chippet fra 115 til 145hk. Bilen har også fått pipercross innsatsfilter. Originale luftboksen, men "sports" filter inni.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første som slo meg var vertfall en mindre lekasje på enten luft eller eksossiden, men som maskinist så har eg et lite triks, siden vi var mye plaget på en båt eg var på.

Ta en spruteflaske type jif vaskeflase elrns, bland opp i litt zalo og vatten og sprut på røra under pådrag, viss zaloen plafra som faen så leke de, litt dramatisk måte og gjøre de på med en bil, siden det gjerne er en fult synlig lekasje, men det funker :)

Men at då ladetrykket stiger er jo også noe, kan være turbotetninga, gåen føler osv

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjenner en som har Audi a4 med samme motor som er trimmet, den hadde rundt 150 hk og der blåste han toppakningen to ganger pga for mye trimming fant også ut at det var stor slakk i turboen, den var det også høy turbolyd i. Så det kan også være et tegn på utslitt turbo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...