Gå til innhold

Acer aspire 5552G - resetting til factory default

Anbefalte innlegg

Hei!

eg får stadig vekk maskiner slengt inn på fanget for å ordne problemene til folk.

men nå sitter eg med en acer aspire som ikkje oppfører seg normalt..

biosen er en vits, kan ikkje gjøre noen spesielle instillinger.

saken er :

maskinen har mest sansynlig blitt besatt av hinmannen og eieren av maskinen har vert inne å trykt på det meste uten å vite hva.

det kan virke etter det han og hun sa at maskinen er blitt slått av midt i windows update og dermed er sansynligheten stor for at registeret er kaputt.

når eg fikk maskinen kom eg akkurat inn til innlogging for windows, stod der i ca 4 min så kom det opp blåskjerm og maskinen låste seg.

prøfte å restarte maskinen men da kom ikkje maskinen lenger enn til booting av disk som da tydelig vis ikkje eksisterte. restartet igjen og kom meg inn for å velge sikkerhets modus men maskinen kom seg ikkje videre.

etter mange forsøk på å reparere oppstarts filene og rulle tilbake systemfilene skjedde det ingen ting.

maskinen først fikk ikkje tak i recovery partisjonen, men når eg først kunne accsesse den så fikk eg bare feilmelding.

biosen er det ytterst få muligheter, ingen avanserte skjulte menyer etter det eg har funnet.

bios versjon 2.02.. siste hos acer sine sider er v2,13. tenkte å oppdatere alle versjonene opp til denne.

kan virke som hdd er defekt eller at kontrollerene til hdd ikkje er som det skal eller kan det være en mulighet at bios er korupt.

navnet på hardisken er synelig av og til i bios.

sånn plutslig i går fikk eg kommt inn på recovery modus "alt F10" og starter reset to factory default. noe som ikkje fungerte tidligere.

dette har blitt gjort men har tatt mye lenger tid enn det som er normalt.

i skrivende stund har maskinen surret å gått i 13 timer og fortsatt ikkje kom inn i windows.

den brukte ca 8 timer på å resette systeminstillingene, 2 timer på å installere, og nå 3 timer på å sette opp windows for første gangs bruk. noe som totalt ikkje skulle tatt mer enn kansje 2 timer.

maskinen reagerer usedvanlig tregt, noe som minner meg om bios problemer på en annenmaskin eg har holdt på med.

noen som har vert borti noe av det samme? noen tips?

neten ny acer aspire 5552G elkjøp kjøpt.

win7 x64

Endret av auto82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man ikke får recovery til å funke, er reinstallering av Windows fra en DVD eneste løsning, så vidt jeg kan skjønne. Hvis ikke det heller går, må nok maskinen inn til service.

det er nok harddisken som har strøket med.

biosoppdateringer hadde ingen effekt og reinstallering fra dvd eller recovery blir fullført.

må nok inn med den og få ny disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...