Tebrix Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Trenger hjelp til valg av ny pc-skjerm. Har akkuratt kjøpt ny stasjonær data og har i den anledning tenkt å bytte ut min fem år gamle Samsung SyncMaster 192T. Er ikkje så erfaren på området, så setter pris på alt av respons. Budsjett: ~2000 kr Størrelse: 23" - 27" Bruksområde: 3D-modellering(hobbynivå) og gaming (generellt ikkje fps) Tenkte først å gå for den største og billigaste, men etter mykje lesing virker det som om kvalitetspanel (IPS/VA?) er det ein bør gå for. Er steget vekk frå TN-panel virkelig så stort at den for eit mindre kritisk auge er verdt det dobbelte? Skjermane eg har sett på er: DELL U2311H EIZO FORIS FS2331, godt tilbud? Fleire forslag? Har også tenkt litt på å sette opp eyefinity, men frykter at det kostar meir enn det smakar. Noken som har erfaring her? På førehand takk for svar! Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 eg har en eizo og en samsung skjerm, brukes til spilling og 3d-modulering som cad\goggle sketchup og photoshop. eizo skjermen er eg fornøyd med, eneste minus er innsynsvinkel nedenfra og opp om man slakker seg ned under skjermfoten for å se film. anbefaler en 16:10 format i forhold til 16:9. eizo hadde noen skjermer på tilbud for en stund siden til under 2000 kr. dette er da ikkje den nye typen panel, men den virker overraskende bra til det meste. hatt min flexscan s2401 i 3 år nå. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg vil tro Dell-skjermen er best, den har et IPS-panel som har tradisjonelt bedre responstid enn VA-paneler. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) 27" og matt skjer til under 2 lapper? hva mer kan en ønske? http://www.dustinhome.no/pd_5010585886.aspx om skjermkvaliteten er god nok for DEG vet jeg ikke, men matt skjerm er virkelig å foretrekke;) jeg har det helt fint med tn panel i allefall. om man trenger mer enn to skjermer tror jeg nok ikke med mindre du har tenkt til å spille mye bilspill/fps. da kan det være kult med tre av dem. men å ha to er klart mer hendig enn en. spill og serietitting kan da fåregå uten at en stenger seg fra omverdenen med facebook msn etc. Endret 24. mai 2011 av uracoin Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 27" og matt skjer til under 2 lapper? hva mer kan en ønske? http://www.dustinhome.no/pd_5010585886.aspx om skjermkvaliteten er god nok vet jeg ikke, men matt skjerm er virkelig å foretrekke;) Begge de tidligere skjermene TS har linket til er matte og har IPS- eller VA-panel som gir langt bedre fargegjengivelse enn et TN-panel. Hvem med hodet i behold kjøper forresten en 27" 1080p-monitor? 1 Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Begge de tidligere skjermene TS har linket til er matte og har IPS- eller VA-panel som gir langt bedre fargegjengivelse enn et TN-panel. Hvem med hodet i behold kjøper forresten en 27" 1080p-monitor? ja, la merke til dette litt sent, men er 27" og 1080p så ille da? synes ikke 1080p på 40" er noe problem i allefall Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 har en kompis som bruker et type hd ready tv til monitor, ca27"" iconene og ellers blir for stort, mister litt poenget med stor skjermstørrelse når man ikkje har bedre oppløsning på data. får ikkje justert det ned nok i win7 til at icon og skriverier blir "normal" størrelse. mener å sett en 27" skjerm med høyere oppløsning enn 1920x1200, husker ikkje i farten hva det var. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Begge de tidligere skjermene TS har linket til er matte og har IPS- eller VA-panel som gir langt bedre fargegjengivelse enn et TN-panel. Hvem med hodet i behold kjøper forresten en 27" 1080p-monitor? ja, la merke til dette litt sent, men er 27" og 1080p så ille da? synes ikke 1080p på 40" er noe problem i allefall Og hvor mye lengre unna 40"-eren sitter du kontra en vanlig PC-skjerm? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Begge de tidligere skjermene TS har linket til er matte og har IPS- eller VA-panel som gir langt bedre fargegjengivelse enn et TN-panel. Hvem med hodet i behold kjøper forresten en 27" 1080p-monitor? ja, la merke til dette litt sent, men er 27" og 1080p så ille da? synes ikke 1080p på 40" er noe problem i allefall Og hvor mye lengre unna 40"-eren sitter du kontra en vanlig PC-skjerm? vel, hvis en synes pc skjermen blir for nære, er det ikke et stort problem å sette pc skjermen lengre bak på skrivepulten. jeg ville satt pris på de ekstra tommene ved film og spill, da en lettere kan lene seg tilbake i stolen uten at ting blir smått. men nå er jo jeg passe vandt til å sitte med tærne intil tv'n i godstol og bruke tv som monitor da, så jeg har vel kanskje noe unormale krav til størrelse Lenke til kommentar
Tebrix Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Skulle gjerne hatt 16:10 om det var ein god i prisklassa eg legg meg i. Har sett litt på bruktmarkedet og kom over Dell Ultrasharp 24". Nokon som har erfaringar rundt kjøp av brukte skjermar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå