Soundworks Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei Jeg er ny her på forumen.Hva synes dere om denne pc`en?Noe jeg skal forandre/kutte ut?Maskinen skal overklokkes. MPX: Sony DVD-ROM 342,- Amd xp2500+ 835,- Coolermaster Aero 7+ 316,- Seagate 120GB Barracuda 1017,- Seagate 80GB Barracuda 757,- TwinMos PC3200 256DDR 465*2=930,- Abit NF7-S 2.0 992,- Sapphire Radeon 9800 Pro 3890,- Microplex: Colorcase Air Silver 695,- Enermax Power 350W 695,- Sunbeam Katode Kit 65,- Sunbeam Katode Sound Control 79,- Sunbeam Katode Blå og grønn 55,-/stk=110,- Titan Chipsett kjøler 144,- Zalman Chipsett kjøler 62,- Artic Silver 3 kjølepasta 79,- IDE ATA133 rund kabel 95 cm 95,-*2=190,- Takk for alle svar :wink: Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei og velkommen til forumet! Oppsettet ditt ser ut som et godt oppsett for overklokking, kjølingen er ikke den beste, men den holder et stykke. Jeg har noen kommentarer: Velg heller TwinMos-ram med Wonbond-brikker, de er bedre til overklokking. Hvorfor ikke to 120GB-disker, og kjøre dem i RAID 0? Det kan lønne seg og gå for 420w psu'et, så vet du at du kan ha det i flere år. Skal du bruke den Zalman chipsettkjøleren uten vifte, kjøler den nok dårligere enn den aktive kjøleren som sitter på hk'et. Lenke til kommentar
Soundworks Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Hei og velkommen til forumet! Oppsettet ditt ser ut som et godt oppsett for overklokking, kjølingen er ikke den beste, men den holder et stykke. Jeg har noen kommentarer: Velg heller TwinMos-ram med Wonbond-brikker, de er bedre til overklokking. Hvorfor ikke to 120GB-disker, og kjøre dem i RAID 0? Det kan lønne seg og gå for 420w psu'et, så vet du at du kan ha det i flere år. Skal du bruke den Zalman chipsettkjøleren uten vifte, kjøler den nok dårligere enn den aktive kjøleren som sitter på hk'et. Takk for svar. Glemte og skrive at TwinMos`en er med winbond.Og jeg har kanskje tenkt til å kjøpe meg en Thermaltake kabinett istede,og gå for 420W.Den Zalman chipsett kjøleren skal jeg ha til sørchipsetten,så på en side at man burde ha det :wink: Kommer senere med en oppdatert liste Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Da ser det greit ut, men ville gått for to 120GB, eller kanskje en SATA-disk (har du ikke så god peiling på hva fordelene med SATA er, se her) ? Lenke til kommentar
Soundworks Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Ingen flere som har noen mening? Lenke til kommentar
tøs Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Det ser veldig greit ut.. Jeg kommer til å lkjøpe inn noe lignende av det du har satt opp der.. Bytter ut skjermkort (ati) og Hardiskene (Sata). Skal du overklokke, kan det være en idee å kjøpe GEIL ram, med sånn varme - avleder - sak, rundt brikka. (hehe) og ja jeg ville nok ha gått for et litt større power. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Ingen flere som har noen mening? Det ser veldig bra ut,kansje legge inn en viftestyring?forøvrig burde det bli zalman sin siste. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Har samme kabinettet selv. Er veldig fornøyd med det. Du kan styre de medfølgende kabinett viftene fra fronten(10 forskjellige hastigheter) og samtidig se temperaturen på 3 temp. sensorer som du kan plassere hvor du vil i kabinettet. Det medfølger forøvrig en 120mm Vifte til å blåse hardisken(e) og en 80mm for å blåse varm luft ut bak. Oppsettet ser ellers bra ut synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå