anubiz Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Når man sjekker seg for kjønnssykdommer på helsestasjon for ungdom, hvordan fungerer det? Får man svar med en gang? Tror ikke jeg har noe men tenkte det er lurt å sjekke når jeg nå har bytta partner, for sikkerhets skyld. Jeg vil sjekke meg for alt som er mulig, er det bare urinprøve da? Må dem se på underlivet, eller ta prøver derifra? Og skal man gå til legen på helsestasjonen da, eller helsesøstra på helsestasjonen? Håper det ikke er en uke eller noe å vente på svar.. Må dem sende inn prøven eller finner de det ut der? Vet ikke om jeg skrev denne i riktig sted, men håper det da Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 En urinprøve skal holde. Du blir diregert til riktig lege/helsesøster når du er der. Du må nok dessverre vente litt på svarene. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Spørs også på hvor du går. Noen gir deg ikke tilbakemelding i det hele tatt når de ikke finner noen sykdommer, men heller en beskjed om at hvis du ikke hører noe innen så så mange uker så er du good to go. Sist jeg testa meg var jeg hos legen min. Urinprøve og blodprøve holdt til å teste for alt. I tillegg ringte han meg med resultatene. Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 åja jeg måtte visst vente 20 dager med å teste meg siden jeg går på antibiotika.. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Du må også vente 14 dager til x antall dager, avhengig av hva du tester deg for. Klamydia har fjorten dagers inkubasjonstid. Du møter opp på helsestasjonen, sitter i kø i evigheter (så om du har nervøs blære, så bør du fortsatt ikke vente til du kjenner du må pisse, før du drar dit) og kan nyte syne av alle folkene rundt deg - som åpenbart føler ubehag med å være der. Du skal ikke ha tømt blæra de siste fire timene, før du møter opp. Du tisser i et plastikkbeger, og helst ikke på deg selv. Du vandrer rundt med et plastikkbeger med din varme urin i (merkverdig følelse), før du avleverer den varme urinen til sykesøsterens trygge hender. Om du har noe, så ringer de deg innen 14 dager. Hører du intet, så er du in the clear - om ikke idiotene har rotet bort prøven, som skjedde med TRE kompiser av meg, og vandrer lykkelig uvitende om at du sprer eder og galle med moropinnen din. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 I forhold til svartid kan dette være forskjellig fra stasjon til stasjon, her tar det en uke å få svar. Det er også riktig det chesire cat sier angående inkubasjonstid, men dette burde du bli informert/spurt om når du tar prøven. Lenke til kommentar
Kamier Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg var nylig hos helsesøster. Der fikk jeg noe som lignet på en q-tips som du måtte ta inn i skjeden, for å få utflod på den. Egentlig ikke noe særlig ubehagelig, ettersom du gjør det selv inne på do. Når du er ferdig tar du den i en beholder, og gir den tilbake til helsesøster. Lykke til Lenke til kommentar
anubiz Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 åja Hun sa til meg at hun bare trengte urinprøve, helsesøstra her:) og hun tester bare for klamydia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå