Gå til innhold

ADVANCE MPT-7500 - brukbar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den der kommer til å sprenge og dra med seg maskinen din lenge før du kommer opp i 750W. Den er merket for 40A på 12V-linjen, det er mer som en 500W med dagens maskinvare som trekker nesten alt fra 12V.

Jeg vil likevel tro at dette er en 350W-strømforsyning som er blitt markert som 750W for å selge bra. Advance er også et merke som er kjent for å lage søppel.

Hva er det du skal kjøre som trenger 750W?

Lenke til kommentar

Akkurat det er et godt spørsmål. Per nå har jeg følgende

-Asus P5Q EM

-Intel C2Q9650 (@3,6 GHz)

-Nvidia GTS 240

-4 GB DDR2 (4x1GB)

-Én SSD og én 3,5" SATA-disk (har kun to 3,5" spor)

-5,25" DVDRW(SATA)

-Swiftech MCP350 pumpe

-2x vifter

I følge powersupply calculator, er 600W anbefalt. IOM at jeg ikke har plass til flere enn to disker og ett drev, trenger jeg ikke all verdens. Jeg har forøvrig kjørt det på en 400W PSU, men skal oppgradere maskinen en gang i fremtiden, og vil ikke kjøpe ny PSU da.

Grunnen til at jeg vil ha en billig en er at jeg kommer til å fjerne kabinettet og montere den i et som er mindre, og dermed bryter jeg garantien.

Forslag til god og billig PSU?

Lenke til kommentar

Corsair CX 600W koster 499 kr og er en helt grei PSU.

600W er også mer enn nok for din rigg, du trenger såvidt 400W (om prosessoren din trekker så mye strøm som 200W i det hele tatt, jeg tviler på det).

Jeg tviler på at du får stappa en PSU som CX 600W inn i et mindre kabinett, PSUer av en viss kvalitet bruker nesten all plassen inni PSUen til komponenter.

Lenke til kommentar

Det er ditt valg om du har lyst til kjøpe en PSU som faktisk klarer å levere det den lover eller ikke. CX-serien til corsair går ned til 349kr for 430W, som sannsynligvis vil klare riggen din greit.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor i alle dager du velger å kjøre en rigg som kostet godt over 8000kr på en PSU som koster 350 kr... du har vannkjøling og har overklokket cpu, men å bruke 600 kr på en psu som vil kjøre riggen din smertefritt uten å drepe noen komponenter når du kjører opp litt tyngre spill er dyrt...

Lenke til kommentar

Glemte å si at jeg må ha en modulær PSU hvis jeg ikke skal ta av kabinettet på den.

Jeg fikk en idé. Jeg kjøpte nettopp en SSD på 115GB til 1300 kroner. Jeg kan heller kjøpe meg den samme modellen i 60GB-versjon, så har jeg 350 kroner ekstra til PSU.

Si at jeg har 750 kroner å bruke på PSU, fortrinnsvis på MPX eller Komplett. Den må være modulær.

Lenke til kommentar

cooler master er ikke et merke å anbefale, særlig ikke silent pro-modellene.

om du absolutt må ha en modulær psu og ikke har mer enn 750 kr å rutte med kan du se på m12-serien fra seasonic. jeg linker ikke fordi jeg er på mobil og du stort sett ikke gidder å gjøre noe research selv

Lenke til kommentar

På hvilken måte mener du at jeg ikke gjør research selv?

Jeg klarer helt fint å finne en modulær 500W strømforsyning selv. Grunnen til at jeg spør på forumet er at jeg vil ha en som er GOD. En som har bra kritikker, og som har bra "track record". Det er mye enklere å spørre her enn å søke opp alle de 20-30 strømforsyningene som er aktuelle spesifikasjonsmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...