Neme Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg har sett at ganske mange som kjører speedometeret på itavisen.no, klager over resultatet sitt. Når jeg bestille 704 linja mi fra Telenor, var det første jeg gjorde å installere Windows 2000 på nytt. Jeg kjørte speedometeret uten NOEN andre programmer kjørende, og jeg fikk 599kb/s. Noe som er vanlig for Telenor ADSL 704 linje. Men etter jeg installerte Opera, de norske nett leseren fikk jeg plutselig 670kb/s ! Dette hadde jeg aldri trodd var mulig. Kan noen andre med 704 linja fra telenor kjøre denne testen med Opera ? Eller om det bare er jeg som er extra heldig... :smile: Lenke til kommentar
andyp Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Har 704 kbps ADSL fra halden.net, innebærer samme hastigheter som telenor. Tror det var skjær "flaks" at du fikk det resultatet der! Testa selv, og fikk nøyaktig det samme som jeg får med både IE og Netscape (604kbps). Kan godt hende at grunnen er at Opera laster opp bilder på en annen måte en IE og Netscape, og at ITavisens test da ble målt feil... Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Tror ikke dere skal ta den der testen så utrolig nøye. Selv sitter jeg på en linje hvor jeg har opplevd hastigheter over 6 Mbit, og testen på ITavisen klarer maks 2. Dersom jeg laster ned filer internt på skolens nettverk, kommer jeg sjelden under 3 - 4 Mbit. Man må huske på at den hastigheten du har er begrenset til det trangeste punktet på linja. Anbefaler dere å skaffe dere et program som dere har lokalt. Selv bruker jeg DUmeter som rapporterer hastigheten ganske så nøyaktig. Både i kilo/megabit og kilo/megabytes. Da har dere i allefall noe mer håndfast å slå i bordet med når telerot skal få høre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå