Gå til innhold

Diamond Sisters: Breakout er ute nå. (hjemlaget i Game Maker)

Anbefalte innlegg

Etter alt for mange timer i Game Maker har jeg endelig et spill jeg noenlunde fornøyd med. Det er et Breakout-lignende spill, men ikke helt som det normale. Vi har tre spillbare karakterer, alle med hver sin spillestil. Tanken var å lage et bra Breakout-spill med rollespill-elementer, men av flere grunner ble det litt redusert til bare tre karakterer. Men det enkle er jo det beste, eller hva?

Nå skal det sies at dette er det første spillet jeg har laget ferdig helt fra scratch, så det er bre tre lydeffekter, og sikkert noen bugs. Jeg hadde planlagt å jobbe videre med det i løpet av sommeren (og kanskje jeg lager en Enchanted Edition eller noe sånt etterhvert), men pga flytting osv gir jeg like greit ut hele greia nå og begynner med et nytt spill etterhvert. Faktisk er Diamond Sisters: Hero Edition godt i gang. Hva det betyr får dere vite ved en senere anledning. Alt jeg kan si nå er Commodore 64 og et visst spill kalt H.,E.R.O. ;) I tillegg har jeg vurdert Diamond Sisters: Donkey Kong, men det er et stykke frem i tid. Alle disse småspillene vil gi meg nok erfaring til å endelig relansere drømmen om et "ekte" Diaond Sisters-spill i Metrovania-stil. ;)

Anyway, du kan laste ned spillet her:

Diamond Sisters: Breakout

For å lære hvordan du spiller kan du enten velge "How to play" fra menyen eller trykke F1 i selve spillet. Kos dere!

Screenshots:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...