Gå til innhold

Samsung Galaxy S II - Lading av batteri?

Anbefalte innlegg

Hallo :) Først vil jeg bare si JAAA!! Nå har endelig Samsung Galaxy S II kommet.. henta den i dag.. skal lade den fullt opp i 12 timer ca før å optimalisere batteriet ordentlig.

Men har et lite spm. kan jeg lade telefonen med batteriet alene, uten SIM-kort i?

Jeg skal putte det gamle SIM-kortet jeg har inn i den telefonen fra min nåværende W995

da har jeg samme abonnementet som tidligere.

og lurer derfor på om jeg kan la det være i den gamle tlf mens jeg lader opp den nye?

for jeg må legge inn enkelte ting på pcen osv. fra den gamle mobilen liksom.

mvh

mr womack

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du. Vet ikke hvordan lithiumbatterier funker helt, men jeg tror ikke du trengwr lade den i tolv timer? Min kom med ca 60% batteri i alle fall, og hører egentlig litt av hvert om hvordan man trenger behandle lithiumbatterier.

Lenke til kommentar

Lad den opp til den er full, du trenger ikke la den stå i tolv timer. Dette er en gammel og noe seiglivet myte :)

Det siste jeg har hørt er at man heller ikke skal lade batteriet før man bruker den første gangen. Bare bruke det tomt, og så lade det opp igjen.

Batteritiden er som regel laber de første gangene, men blir bedre.

Det kan uansett være en ide å lade den helt ut en gang i måneden, for å kalibrere elektronikken som holder styr på batteriet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...