aragagg Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg et HD6950 2GB, for så og flashe det til HD6970 2GB, så vidt jeg forstår er dette fullt mulig. Det eneste problemet er at jeg ikke vet hvilken produsents kort som er lettest/sikrest å flashe. Sapphire, Gigabyte, XFX, ASUS, MSI, osv... Noen råd/erfaringer å komme med? På forhånd, takk Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er ikke de ulike produsentene som lager chippene så der er det ingen forskjell. pluss alle har to bioser, så du kan trygt flashe på alle. Men jeg anbefaler at du heller unlocke shadere istedenfor å flashe biosen til 6970, da de har en tendens til å brenne opp med 6970 bios. Flash bios med unlocked shadere og OC dem opp til 6970 frekvenser manuelt. Lenke til kommentar
aragagg Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Takk for bra svar! Men om jeg senere vil kjøre crossfire, må jeg unlocke shadere på begge og klokke likt? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Nei du må ikke... Men CF skalerer etter svakeste ledd. Så for eksempel 1x 6950 + 1x 6970 vil da ytelsesmessig tilsvare 2x 6950. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå