salamishit Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 heisann Har nettopp bygga ferdig en pc, den funker helt fint, men CPU'en ligger på rundt 60 grader som er ganske mye, hva gjør man for å senke den? Det andre er at den ikke gjenkjenner nettverks kortet mitt som er kobla til med USB. Noen som har peil på hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nettverkskortet må du installere drivere på. På tempraturen kan du kontrollere at den er helt på. Den kan se ut som den er helt på når den ikke er det. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Antar ÜberTec her snakker om cpu-kjøleren. 60 grader er slettes ikke uvanlig hvis du har dårlig lufting eller et meget varmt skjermkort. Du kan også sjekke vifteinnstillinger i Bios eller laste ned ArgusMonitor for å holde styr på temperaturer og kontrollere viftehastigheter. Gratis prøveversjon som varer så lenge du vil. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 60 grader idle eller under load? Hvis det er idle så er det alt for mye. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 60 grader idle eller under load? Hvis det er idle så er det alt for mye. Den viser 60 gradier i bios, det funket ikke å laste ned driverne til nettverks kortet. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 lasta ned HW monitor, der ligge tempen på cpuen rundt 35-40 grader når jeg surfer. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er ikke så ille med stock-kjøler. BIOS viser også høyere temp pga. at strømsparefunksjoner som Speedstep, Cool and Quiet etc. kun virker inne i OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå