zaibott Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hei! vet ikke om dette er riktig sted å sette ut emnet? Har bygd egen pc for litt siden, den har virket supert frem til nå. men nå har jeg ikke noe bilde, og skjermen reagerer ikke når jeg kobler den til pc. den er helt hvit. det er ikke noe galt med skjermen. er det skjermkortet eller er det noe annet?? msigtx 560 oc twin frozr. hvordan kan jeg finne ut om det er noe feil med skjermkortet? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
heggheim1 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 hallo! lyser det eventuelt på tastatur eller mus når du skrur på pc'en? hadde et lignendes fenomen med mitt gtx 275, der hverken mus, tastaur eller skjerm lyste når pc'en ble skrudd på, har også sånn indikeringsled på hovedkortet som forklarer hvilke feilkoder som gjør pc'en ikke vil starte, og det visste seg at det var mitt gtx 275 som hadde tatt kvelden. Er ikke nødvendig det er skjermkortet, kan også være hovedkortet sin feil, har opplevd dette også, pc'en starta bare dem gangene den ville det selv, og dermed i 90% av tilfella skrudde den seg "på" men ingen reaksjon hverken fra mus, skjerm eller tastatur der også. Hva hovedkort er det du bruker? har du nok W på strømforsyningen til og dra skjermkortet skikkelig? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Det er som nevnt ikke nødvendigvis grafikkortet det er noe feil med. Det kan være også være feks en minnebrikke/controller som har tatt kvelden. Fint om du lister opp resten av maskinvaren din, inkludert strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå