myntsamlern Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hei! Jeg var litt slapp på vgs...derfor fikk jeg en del fravær når jeg gikk der. I ettertid har jeg forbedret omtrent alle karakterene, så det er faktisk et veldig bra vitnemål nå. Er det noe å gjøre med fraværet som står oppført? Kan dette fjernest? Vises det på sekundærvitnemålet? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Svara på spørsmåla dine er etter kva eg kan sjå nei, nei og ja. Dette vert regulert av føresegn nr 724/2006 frå Kunnskapsdepartementet, og om føring av fråvære på vitnemål (§3-47) seier ho: "Alt fråvær skal førast på vitnemålet og kompetansebeviset. Fråvær skal førast i dagar og enkelttimar. Enkelttimar kan ikkje konverterast til dagar. Rektor kan avgjere om fråvær for den som er deltidselev, skal førast i dagar og timar eller berre i timar. For elevar som skal ha kompetansebevis, skal fråvær førast på kompetansebeviset. Eleven kan krevje at årsaka til fråværet blir ført på eit vedlegg til vitnemålet eller kompetansebeviset, dersom han eller ho legg fram dokumentasjon på årsaka til fråværet. Dersom det er mogleg, skal eleven leggje fram dokumentasjon av fråværet frå opplæringa på førehand. For inntil samanlagt 10 skoledagar i eit opplæringsår, kan ein elev krevje at følgjande fråvær ikkje blir ført på vitnemålet eller på kompetansebeviset dersom det kan dokumenterast at fråværet skyldast: a) helse- og velferdsgrunnar b) arbeid som tillitsvald c) politisk arbeid d) hjelpearbeid e) lovpålagt oppmøte f) representasjon i arrangement på nasjonalt og internasjonalt nivå. For at fråvær som skyldast helsegrunnar etter bokstav a ikkje skal førast på vitnemålet eller på kompetansebeviset, må eleven leggje fram ei legeerklæring som dokumenterer dette. Fråvær som skyldast helsegrunnar må vare meir enn tre dagar, og det er berre fråvær frå og med fjerde dagen som kan strykast. Ved dokumentert risiko for fråvær etter bokstav a på grunn av funksjonshemming eller kronisk sjukdom, kan fråvær strykast frå og med første fråværsdag. Organisert studiearbeid og skoleadministrative gjeremål etter avtale med faglæraren eller rektor, skal ikkje reknast som fråvær. Innanfor ramma av 10 skoledagar kan elevar som er medlemmer av andre trussamfunn enn Den norske kyrkja, krevje at inntil to dagar fråvær som er knytt opp mot ei religiøs høgtid, ikkje blir ført på vitnemålet eller på kompetansebeviset." Enkelt sagt: Dette fråværet har du hatt på dette tidspunktet, og dette forføl deg i vitnemål frå vgs så lenge nokon er interessert i vitnemålet ditt frå vgs. Karakterer kan du betra, fråveret ER der og kan ikkje gjerast om. Derimot vil du framleis ha rett til å få eit vedlegg til vitnemålet med stadfesting av grunn til fråværet, om du har levert dokumentasjon, vitnemålet opphaveleg er skrive etter at føresegna kom i kraft og du ikkje har fått slikt vedlegg før. Endret 24. mai 2011 av Atlanterhavet Lenke til kommentar
myntsamlern Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Når man har fullført bachelor eller eventuelt master...hvor mye teller vitnemålet fra vgs når man søker jobb da? Ser arbeidsgiveren på det i det hele tatt? Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ja, arbeidsgjevarar ser oftast på det, og ofte ser ein i starten av arbeidslivet ditt på ungdomsskulevitnemålet ditt og. Dei seier og noko om kva person du VAR, og det er ikkje heilt uinteressant for mange arbeidsgjevar å sjå på utviklinga. Det er likevel dei seinare papira som har fokus, og meir jo nyare papiret er. Dei andre er meir å kasta eit blikk på for å sjå sitasjonen "den gongen då" og så ta opp i intervjuet saker ein merkjer seg som avvik frå kva ein hadde venta ut frå seinare papirer. Altså, i klårtekst. Når du har ei ferdig utdanning og eit par jobbar bak deg, les ikkje nokon som er ved sine fulle fem eit vitnemål frå ungdomsskule eller vgs. Dei sjekkar at det siste ER der (ellers vert du mistenkt for å vera ein som løyner noko, evt ein rotekopp) om dei får papira før intervju. Når du ER kalla inn til intervju - noko som skjer utan at det papiret avgjer - vert det studert eit minutt, og då kan du rekna med eit spørsmål om saka om det var noko den som intervjua merka seg ved det vitnemålet, godt eller gale. Kan ein då gje ei grei og truverdig forklaring, er ein ferdig med det vitnemålet. Då er det siste vitnemåla + kva evt forklaringa du gav seier om deg som person NO som har fokus. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg har aldri opplevd å bli spurt om vitnemål fra videregående, og har heller aldri hørt om noen som har blitt spurt om dette (så lengde de har høyere utdannelse). Selv på deltidsjobber utenom studiet, har det kun blitt spurt om karakterutskrift fra universitetet. I praksis betyr fraværet på vitnemålet svært lite, om noe i det hele tatt, så lenge det ikke går ut over fagkarakterene dine. Derimot, vet jeg at mengden fravær er viktig med tanke på lærlingplass for yrkesfagelever. Lenke til kommentar
myntsamlern Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Okey, takk for svar alle sammen. Ble litt lettet nå Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Det er vel de aller ferreste arbeidsgivere som ser på VGS vitnemålet, hvertfall ikke ungdomskole vitnemålet når du har høyere utanning. Endret 24. mai 2011 av Christeven Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er vel de aller ferreste arbeidsgivere som ser på VGS vitnemålet, hvertfall ikke ungdomskole vitnemålet når du har høyere utanning. Det er endel som ser på vgs vitnemålet for å se på fravær og orden/atferd. Karakterene fra vgs er det ingen som ser på når du har høyere utdanning. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg har aldri opplevd å bli spurt om vitnemål fra videregående, og har heller aldri hørt om noen som har blitt spurt om dette (så lengde de har høyere utdannelse). Selv på deltidsjobber utenom studiet, har det kun blitt spurt om karakterutskrift fra universitetet. I praksis betyr fraværet på vitnemålet svært lite, om noe i det hele tatt, så lenge det ikke går ut over fagkarakterene dine. Derimot, vet jeg at mengden fravær er viktig med tanke på lærlingplass for yrkesfagelever. Dette kan godt vera di røynsle. Sjølv har eg vore med å vraka vidare vurdering av kandidat med høg universitetsutdanning av di vitnemål frå vgs ikkje låg ved då det vart bede om "vitnemål og attestar" under intervjuet - det vart oppfatta som rot, og "rotekoppar" var uaktuelle til stillinga. Likeeins har eg vore med og vraka folk med høgare utdanning av di vitnemålet frå vgs synte uvanleg høgt fråver og kandidaten ikkje nemnde eit ord om saka på spørsmålet "har du ellers noko du vil leggja til før me avsluttar?" Det hadde ikkje kandidaten og det vart oppfatta som at ho prøvde å løyna noko. Sidan ein hadde andre søkjarar som var korkje bedre eller verre var ho ute av spel med det same. Men det skal understrekast: Arbeidsgjevarar tenkjer ikkje likt, heller ikkje i saker som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå