Gå til innhold

Trenger jobbtips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er ung nok enda til å kunne velge hva jeg vil gjøre med livet mitt. Derfor trenger jeg tips til en god og innholdsrik jobb, jeg har lyst til å reise mye og leve livet. Jeg er åpent for alt så bare kom med forslag, jeg får studiekompetanse om 2 år så dere kan ta utgangspunkt i det.

Hva med turistguide?

Lenke til kommentar

Du kan jo reise til Syden som bartender, men da består vel livet mer av festing enn reising.

Jeg så på "Undercover Boss: Norge" at Star Tour Norge trenger norsk-talende guider ved sine hoteller. Du kan prøve å søke hos dem.

Lenke til kommentar

Reisejobb. da gjør en en jobb som man må reise til og fra alt etter hvor langt vekke man er. da kan man gå på rotasjon. 12-9 er et eks. på dette. jobb 12 dager og fri 9 dager. dette er da og en dårlig rotasjon fordi man får så lite fri. jeg skal selv kanskje på en rotasjon med reising til Ølen for å jobbe på en oljeplattform som aldri blir ferdig. den er "ny", men er brannskadet og mye feil på. da jeg er elektromontør (fagspråk-elektriker) på maritimt område (skipselektriker) så må jeg reise for å finne jobb jeg vil ha da vi ikke har flere kontrakter på nybygg av skip. det blir jo å reise dit og overnatte der for å så reise heim.

med reising så kan det vere til et prosjekt over flere måneder eller dager. det er jo veldig mangen som jober med å bli ferdig med BP sin Skarv. det er et produksjonskip og lagringskip for olje. det borer etter olje selv. skarv er en liten milepær i forhold til Ormen Lange.

men de som må reise hele tiden, har de fast jobb? vil det vere nok jobb over tid? jeg liker det å komme på verftet og vite at du har fast jobb fram til skipet er ferdig. og det å vite at man holder på med verdiskapning. tidligere jobbet jeg med juice og kjemikalietankere i Norge. det var nybygg og det såkalt rustfri tanker. det var bare vi som lagde tankere i norge. men man blir lei av å reise hele tiden.

flyvertinner reiser jo masse. piloter og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...