AnomymBruker123 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Heisan. Flere her som hadde eksamen i kjemi 2 i dag? Hva synes dere? Lenke til kommentar
Marjjit Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Eg hadde, den var ikkje så ille som eg hadde frykta, synest eigentleg det gjekk ganske bra. Gjekk greit å svare på alle spørsmåla, synest eg Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Så bra det gikk fint for deg! Synes ikkje den var så ille selv egentlig, blir spennende å se Men det var stor arbeidsmengde. Synes den Tris-oppgaven var litt vrien, men de to andre gikk helt greit tror jeg. Lurer liksom på hva de forventer vi skal svare.. Kommer vell an på øyet som ser =) Lenke til kommentar
Marjjit Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jaa, det forvirra meg at den korresponderande syra til Tris hadde pKa 8,07.. Menmen, få sjå Hugsa du kor mykje du fekk på HCl i forhold til å sprengje bufferkapasiteten? Lenke til kommentar
hanses Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hvordan kan dere mene at ikke den var ille? Selv synes den var rimelig saftig og jeg går kjemi på NTNU på andre året. En oppgave som irriterte meg i del 1 var den der en skulle regne ut prosentandel av teoretisk maksimalt utbytte UTEN kalkulator. Greit nok at svaralternativene var veldig ulike, men tipper de som er litt usikre på hoderegning sleit her. Lenke til kommentar
Marjjit Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 var det 50% som var rett svar på den? Lenke til kommentar
hanses Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 jeg kom også fram til det. Og angående bufferkapasiteten mener jeg at jeg fikk 56 ml? er bare et vagt minne men.. Lenke til kommentar
Marjjit Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Ok Er berre å smørje seg med tolmod og vente ein månad på karakteren då.. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 var det 50% som var rett svar på den? det stemmer del 2 her http://dump.ronnrein.com/johved/Kjemi2_v11_del2.pdf sensorveiledning på del 1 http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/V2011/SensorveiledningerV11/24.mai/Sensorveiledning_REA3012_Kjemi_2_V1011.pdf Lenke til kommentar
hanses Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 jeg kom også fram til det. Og angående bufferkapasiteten mener jeg at jeg fikk 56 ml? er bare et vagt minne men.. Fant notatene mine. 51,8 mL har jeg skrevet. Hv fikk du marjjit? Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Den bufferkapasitet oppgaven var den eneste jeg ikke fikk tid til å svare på.. Stømmen og lyset gikk under eksamen, så måtte stresse med å bytte rom og sånt.. Hehe. Så genialt at løsningen på del 1 er komt ut allerede da. Ser ut til at den har gått veldig bra for min del hvertfall.. Blir spennende med del 2. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 14 av 20 på del 1... Ja ja, funker det Lenke til kommentar
Marjjit Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 18/20 på fleirval, kan ikkje klage akkurat Fekk eit litt anna svar på den med bufferkapasitet.. 49 eller noko, men eg runda det iallefall av til 50 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Fikk dere ha med eksamensarket med oppgaver hjem? Og var det flere som sstussa på 2 b) 1) Hvorfor skal man tilsette kaliumpermanganat i kaliumpermanganaten? Jeg fikk en ekstra time siden jeg må ha data på eksamen, og er svaksynt. Hjalp ganske godt å ha disse struktuformlene og kopiere over til paint for så å fikse dem om til svarene, så slapp jeg å tegne selv Satt 5 timer og 40 minutter da, og jeg spiste ikke lunch. Generelt sett synes jeg at oppgavene var lettere faglig sett enn de gamle eksamensoppgavene, fordi her følte jeg at jeg fikk skrevet gode og utfyllende svar istedet for overfladiske antakelser. Jeg fikk 51,8 mL selv; fint at ikke folk falt i fella der. Gjorde det nesten selv. Endret 24. mai 2011 av stifa Lenke til kommentar
KJemigubben Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hallo alle sammen. Gratulerer med vel overstått kjemi eksamen. Hadde den selv idag og tenkte å skjekke hvordan det hadde gått med del 1. Men ligger den Del 1 ute på nettet noe sted, finner bare løsningsforslaget. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 jeg så på det burderingsakret de har, og der har udir foreslått 80 % som ståkarakater! :o Hva feiler det dem da? 80 % er A i de fleste tilfeller i det engelske motstykket til videregående. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Noen som kan legge ut del 1? Svarene står jo i sensorveiledningen men jeg har ikke spørsmålene (måtte jo levere inn hele heftet...) Lenke til kommentar
asinaa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 jeg så på det burderingsakret de har, og der har udir foreslått 80 % som ståkarakater! :o Hva feiler det dem da? 80 % er A i de fleste tilfeller i det engelske motstykket til videregående. Hvor ser du at man må ha 80%? Det hørtes veldig mye ut, hehe. Hadde den idag jeg også, svarte på alt utenom den oppg dere diskutere her oppe med HCl i den bufferen, også vet jeg at jeg fikk feil på noen oppg (den siste regneoppgaven i den jern-oppgaven feks). Så håper det går greit iallefall. Ble litt stressa av den 80%'en! Lenke til kommentar
stifa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg prøvde med en slags gjennomsnittskonstant og alt det der, men fikk et avvikende svar. Jeg så at å kjøre fort igjennom kalkulatoren ved å bruke regreskjonsgrafen ga meg 98,4 mg istedet for 99,6 mg. Kom ikke på noen bestemte feilkilder som sier at den er lavere enn 100 mg. Jeg dreiv istedet å la ut om en generell unøyaktighet, og sånt. Lenke til kommentar
Stimani Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kjørte regresjon jeg også, men endte opp med å regne baklengs, (9,8mg*4) og fikk at absorbansen "skulle være" (39,4mg/L), og triksa til avlesninga så det passet. La inn (0,0) en del ganger i lista på kalkulatoren sammen med dataene og kom ganske nære dette tallet såvidt jeg husker. Angående usikkerhet tenkte jeg at dersom mengden tinn(II)-ioner som var foreslått tilsatt i oppgaven ikke nøyaktig tilsvarer mengden eventuelle jern(III)-ioner i løsningen vil også tinn(II) bli oksidert av permanganaten. Ellers var det bare tullball om unøyaktig lab-arbeid osv på meg også Og melder meg i køen for oppgavesettet til Del 1! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå