Gå til innhold

Fungere mine ATA100 disker på SATA RAID kontroller


Anbefalte innlegg

sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg har to disker i RAID 60GB IBM på et eldre abit kort med Highpoint HPT370 RAID kontroller. Kan jeg bare sette disse over på RAID kontrolleren som er på ABIT IC7-MAX3 kortet? vil helst ikke miste all dataen jeg har på disse diskene, og mitt gamle HK er defekt? :(

Vil ATA100 disker fungere på en SATA150 RAID kontroller?

 

Mvh

Nopoint

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S-ATA disker bruker helt forskjellige ledninger fra ATA 100. Hvis du likevel finner en adapter for dette er det liten sannsynlighet for at den nye raid kontrolleren finner dataene dine. Det er vel mulig at det går hvis den nye kontrolleren også er highpoint basert. Ville ikke sataset på at det går bra hvis jeg var deg...

Lenke til kommentar

hmm.. trodde RAID var standarisert jeg. så vist jeg skifter RAID kort, så skal ikke dette fungere vist det ikke er samme merke? virker merkelig. Abit IC7-MAX3 bruker ikke highpoint RAID kontroller, så da er vel en viss sannsynlighet for at dette ikke fungerer. JEg har funnet adapter kabler for ATA til SATA, vil disse fungere helt normalt på en RAID kontroller? akkurat som at de skulle vært tilkoblet en vanlig ATA RAID?? damn... der mistet jeg da 120GB med data...grrr... :) Noen som har en lur ide' på hvordan jeg kan få reddet dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...