human Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Et kanskje dumt spørsmål som sikkert de erfarne linux brukerne kommer til å le av, men sånn er det å være n00b innen feltet :-) Det jeg lurer på er følgende: Er det mulig og bruke NTFS i Mandrake? (da snakker jeg om nåværende versjon og tidligere versjoner.) - takk, hilsen human. Lenke til kommentar
human Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg takker og bukker igjen Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Bare huske på at det er kun lesetilgang. Tror jeg . Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det er vel skrive tilgang men den kan ødelegge hele ntfs filsystemet. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Som folk har sagt, så er den offisielle (den du kan stole på) støtten kun for NTFS-lesing. However, det finnes programmer for Windows som gjør at du kan lese/skrive ext-filsystemer, så hvis du trenger å dele plass, er jo det en grei måte å gjøre det på. Greiere enn en separat FAT-partisjon i hvertfall (der begge kan skrive og lese). Lenke til kommentar
smh Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Som folk har sagt, så er den offisielle (den du kan stole på) støtten kun for NTFS-lesing. However, det finnes programmer for Windows som gjør at du kan lese/skrive ext-filsystemer, så hvis du trenger å dele plass, er jo det en grei måte å gjøre det på. Greiere enn en separat FAT-partisjon i hvertfall (der begge kan skrive og lese). Kor finner ein desse programmene til windows? Har lett etter noko slikt. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm kan lese ext2/3 partisjoner. Det var forresten det første som kom på google når jeg søkte etter windows ext2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå