Alexvartatt Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det gjelder de forskjellige versjonene ute (xfx, saphire etc) og jeg lurte på om det er så stor forskjell at prisforskjellen er verdt det. Satt og lurte på hva jeg burde velge av XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 PowerColor Radeon HD 6970 2GB GDDR5 eller Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5 med tanke på å kjøpe ett kort nå, og crossfire'e senere. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Alle tre er referanse kort. Plukk den som er billigst eller som du synes har tøffest klistermerke. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg har XFX HD6970 2GB og er kjempefornøyd med det Men alle er nok helt like... Lenke til kommentar
Alexvartatt Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Kan noen forklare referansekort for meg? Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Referansekort er den kjøleren AMD sender med til produsentene? (Rett meg opp hvis det er galt) Men det er hvertfall standard-kjøleren til kortet som ofte bråker og kjøler dårligere. Ville personlig valgt feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540 Dette er den billigste 6970, ikke-referanse-kjøleren på komplett. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Referansekort er den kjøleren AMD sender med til produsentene? (Rett meg opp hvis det er galt) Men det er hvertfall standard-kjøleren til kortet som ofte bråker og kjøler dårligere. Ville personlig valgt feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629540 Dette er den billigste 6970, ikke-referanse-kjøleren på komplett. referansekort er et standard design på et gitt kort som retail-produsenten kan følge, og er ofte gjort når produsenten ikke har fått tid til å "customizer" og tweake sine kort før lansering. Så det gjelder ikke bare kjøler, det gjelder også PCB lay-out, chippen og alle komponentene som er loddet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå