Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikre M5 til 21åring?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lyst til å kjøpe meg en 1992 M5, men forsikring selskapene legger den drømmen i grus, ettersom jeg bare er 21år gammel.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få forsikret denne, uten at det skal koste 30000+ i året?

Virker som den eneste måten er å forsikre den på min far of ikke oppgi at det er jeg som skal kjøre den.

Noen som har forslag til hvem som er villig til å forsikre til en fornuftig pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vett ikke om jeg forstod deg rett, men blir det over 30000 i året på faren din, når han huker av for "førere under 24/25 år"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Prøv å sjekk ut www.unison.no, er ikke helt 100% på at det er slik det virker, men verdt et forsøk.

Sikker www.unisonforsiking.no du mener, kalkulatoren fungerte iallefall dårlig for oss under 24 år:

Du oppgir å være under 24 år.

Bestillingen kan dessverre ikke behandles automatisk.

Dersom du fyller inn resten av opplysningene (uten valg av priser), og gjennomfører bestillingen på vanlig måte, vil du bli kontaktet av kundeservice. Kundeservice vil gi deg priser, og du kan da bestemme om du ønsker å kjøpe forsikringen

Lenke til kommentar

Beste du kan gjøre er å ta en tlf til vardia.no

norgest billigste forsirking. velg ditt område så får du opp nr til ditt område.

jeg ringte til alle forsikringsselskap helt til jeg fant ut om dette forsikringsselskapet.

har en suburban 90 mod. gjensidige skulle ha 35000 iåret for å forsikre bilen.

så endte jeg opp med vardia og da ble det bare 10 lapper iåret ;)

Lenke til kommentar

e bilen godkjent ombygd då?

med mindre så e den jo sikkert registert med en 316 motor ellerns, og då forsikra du det såklart som om at det var det.

det og kjøpe en ombygd bil er jo i og for seg tull siden det omtrent _aldri_ er gjort skikkelig, har vært med og bygd om noken, og de er litt cowboy uansett ken du gjør det sammens med :p

Men anyhow, ta og ring gjenstridige og sei at du skal forsikre det på faren din, og at bilen også skal brukast til lærekjøring og derfor må kjøres av folk under 24, då kan de hende dei blir litt meir medgjørlige.

Lenke til kommentar

norgest billigste forsirking. velg ditt område så får du opp nr til ditt område.

jeg ringte til alle forsikringsselskap helt til jeg fant ut om dette forsikringsselskapet.

Det er ikke noe som heter "Norges billigste forsikring". Det kommer helt an på hvem du er, hvor du bor, hvilken bil det er snakk om osv. Det som er billigst for deg er ikke nødvendigvis billigst for meg.

Lenke til kommentar

Du kan ikke forsikre bilen på din far dersom du er eier i vognkort.

Dersom din far er eier og du er hovedbruker, vil du få ungdomspåslag i pris og kun startbonus uavhengig hvilken bonus din far måtte ha opptjent dersom du lar far forsikre bilen. Om din far ikke har en rabattavtale i sitt forsikringsselskap blir prisen med dette lik den du ville ha fått om du forsikrer bilen på egen avtale.

Bonus eies av forsikringstaker. Om det er din far, så kan den aldri overføres til deg.

Om du har forsikring av bilen på din far uten at du er registrert som bruker: Skjer det da en skade og det avdekkes at du er hovedbruker, så vil du nok kjapt bli kontaktet av forsikringsselskapet med krav om å flytte forsikring til ditt navn.

Du bør altså velge å ha forsikring selv for å spare opp egen bonus.

Noen selskaper tilbakebetaler ungdomstillegg dersom du er løpende kunde og passerer 23 år uten skader.

Forstår at mange, inklusiv en 21 åring, synes en BMW M5 er kult, men sannynligheten for at den bilen med en 21 åring bak rattet forårsaker en skadeutbetaling er ganske så høy. Derfor er forsikringspremien høyt priset om du velger kasko.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forstår at mange, inklusiv en 21 åring, synes en BMW M5 er kult, men sannynligheten for at den bilen med en 21 åring bak rattet forårsaker en skadeutbetaling er ganske så høy. Derfor er forsikringspremien høyt priset om du velger kasko.

alderen har som regel langt mer enn hele bilen å si, m5 eller ei forsikringsselskapet mener at alle under 24 er livsfarlige på veien.

20 000 for kaskoforsikrin på en toyota yaris 2010 modell bare fordi jeg er under 24 år?

innføring av fordeler for de som faktisk velger fornufigt og trygt og se langt mer på ulykkesstatistikken for den enkelte bilen og ikke se på hvor mange hesterven bil.

mer hestekrefter betyr ikke nødvendigvis mer ulykke, om ingen har noe annet enn tomme ord å komme med?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som heter "Norges billigste forsikring". Det kommer helt an på hvem du er, hvor du bor, hvilken bil det er snakk om osv. Det som er billigst for deg er ikke nødvendigvis billigst for meg.

har du tadd deg en tlf til dem? skader ikke ;)

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...