Gå til innhold

PC skjerm til bruk av Spilling og Film

Aleks94

Valg av skjerm  

5 stemmer

1. 1. Ka ville du valgt?

• BenQ 24" LCD G2420HD
      1
    • Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH
      2
    • Annet
      2

Anbefalte innlegg

hei, først av alt vil eg takke for at du tok deg tid til å lese tråden.

Har no kjøpt meg en god gaming pc, og no gjenstår det å kjøpe en god pc skjerm.

Prissegmentet er på ca. 1000-3000.

Har sett på BenQ 23", mange sier den er en billig skjerm som er alikavell god.

Såg også på den andre, såkalt Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH, denne hadde god responstid etc.

har DU forslag til god pc skjerm som skal brukes til å se film og spille. Kontra, ka skjerm har du?

tenkte også på å velge en 3D skjerm, men etter mye reseach så er de vist ikke mulig vist man ikke har Nvidia.

Gi gjerne inspill osv. Eg veit skjermene ligger i 2 ulike prissegmenter, men det er enda et forslag.

-Poll'en er bare for å se ka folk har osv.

Litt offtopic, skal også kjøpe en gamingpad som kan brukes til å spille black ops og bad company2. Noen forslag?

Planen er å kjøpe i kveld:-) Takker!

MvH Aleks94

Endret av Aleks94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vist du ha det billigst mulig uten at det nødvendigvis er dårlig, velger du en Benq-skjerm

Er du veldig opptatt av bra skjermbilde (se

) velger du en ips-skjerm, som f.eks. denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx

Er du ute etter størst mulig skjerm, velger du Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH, som du selv nevnte.

Lenke til kommentar

Vist du ha det billigst mulig uten at det nødvendigvis er dårlig, velger du en Benq-skjerm

Er du veldig opptatt av bra skjermbilde (se

) velger du en ips-skjerm, som f.eks. denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx

Er du ute etter størst mulig skjerm, velger du Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH, som du selv nevnte.

Takker for svar, hvem av desse er best til bruk av spilling og film da? :)

Den skjermen du sendte via linken såg veldig bra ut. Men har du noe inspill på kvalitet osv.

Kjøper per 2år ny skjerm, så må ha en som "duger" vist du forstår. Til no står de mellom Ips-skjermen og 27".

Responstiden på den du nevnte, har 8ms. Vil da 27" vere meir gunstig til mitt bruk? Eller går de fint med 8Ms?

Tusen takk for svar IT Henrik!

Endret av Aleks94
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Responstiden er noe høyere, men "hovedregelen" er vel at vist du har 8MS eller mindre, så duger den til gaming.

Jeg personlig merker ingenting.

Lenke til kommentar

Responstiden er noe høyere, men "hovedregelen" er vel at vist du har 8MS eller mindre, så duger den til gaming.

hei igjen, vil man merke stor forskjell innenfor å se film/gaming med IPS? Skal kjøpe i kveld, så de blir enten BenQ eller 27" tommern, eller som du nevnte. kunne du forklart fordeler med dei ulike? og ka som vil vere best til spilling/se film?

Lenke til kommentar

hei igjen, vil man merke stor forskjell innenfor å se film/gaming med IPS? Skal kjøpe i kveld, så de blir enten BenQ eller 27" tommern, eller som du nevnte. kunne du forklart fordeler med dei ulike? og ka som vil vere best til spilling/se film?

Vil den vere bedre kvalitet ved IPS mot 27"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skjermbildet er mye bedre med IPS-skjermer, farge gjengivelsen er mye bedre og den har et langt større synsvinkel(praktisk vist du sitter i senga og ser film).

Til gjengjeld er de dyrere enn vanlig TN-skjermer (f.eks. Benq) og de har ofte litt dårligere respons.

For min del blir det relativt dødt løp mellom Samsungen og Benqen, forskjellen er rett og slett størrelsen.

Vil skyte inn at Benq'en er en skikkelig 24 tommer (ikke 23,3 eller noe sånt vas) og er vel kanskje de største 24 tommerene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Skjermbildet er mye bedre med IPS-skjermer, farge gjengivelsen er mye bedre og den har et langt større synsvinkel(praktisk vist du sitter i senga og ser film).

Til gjengjeld er de dyrere enn vanlig TN-skjermer (f.eks. Benq) og de har ofte litt dårligere respons.

For min del blir det relativt dødt løp mellom Samsungen og Benqen, forskjellen er rett og slett størrelsen.

Vil skyte inn at Benq'en er en skikkelig 24 tommer (ikke 23,3 eller noe sånt vas) og er vel kanskje de største 24 tommerene jeg har sett.

Fant en kar her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579142#reviews

ser denne karen fin ut :) ? trur de måå bare bli den vist eg ikke går for IPS skjerm.

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/pd_5010485048.aspx hadde heller tatt denne i tilfellet.

Trur eg går for den siste du posta, noen inspill før eg bestiller den:) ?

Såg litt meir på den, folk sier dei har problemer: The bad: The Samsung SyncMaster P2770FH has a noticeable green push and lacks connection options compared with other 27-inchers.

"plaget med mye "grønn kontrast".

Sorry for mye posting osv, men det er såå mye å velge om!

http://www.dustinhome.no/pd_5010543760.aspx såg utrulig bra ut, + led skal vist ha god kvalitet også

Lenke til kommentar

Vist den andre sliter med grønn bleeding, kan du likevel går for den siste du linket til.

Vist du skulle kjøpt en gaming / film skjerm, ka ville du gått for?

Er ganske "lost" no, så valget ditt vil kunne hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som sagt, det går kun på hva du foretrekker selv, alle skjermene gjør jo jobben, men med forskjellige utførelse.

Større skjerm, godt bilde eller mest for penga? Det er spørsmålet du må stille deg selv.

Hva jeg foretrekker er nødvendigvis ikke det som er korrekte for deg.

Lenke til kommentar

Som sagt, det går kun på hva du foretrekker selv, alle skjermene gjør jo jobben, men med forskjellige utførelse.

Større skjerm, godt bilde eller mest for penga? Det er spørsmålet du må stille deg selv.

Hva jeg foretrekker er nødvendigvis ikke det som er korrekte for deg.

takker uansett for stor hjelp! Har diskutert med en venn om temaet, og eg kom fram til at valget blir: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Skjermer/24--LED/Benq/BenQ-24-LED-G2420HDBL-sort-1920x1080,-5000000-1,-5ms,-VGA-DVI-41273.aspx

Ser ut til å vere bra skjerm til bra pris, han nevnte også at 27" blir litt stort ved gaming, pga synsvinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...