hOLaa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hei Jeg fikk 2+ i geografi i første termin vg1 (en prøve). Andre termin har vi hatt 2 prøver, der jeg har fått karakterene 5 og 5-. Er det rett av lærer å gi 4 i snitt, eller skal han egentlig bare se på karakterer i termin 2? Lenke til kommentar
Melissa Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Læreren kan jo egentlig sette karakterer utifra alt arbeid du har gjort gjennom hele året, men jeg har fått inntrykk av at det er 2. termin som teller mest. Om du ligger og vipper mellom to karakterer, er det ikke uvanlig at læreren sjekker karakteren fra 1. termin for å få et bedre bilde på situasjonen. Men bortsett fra det er det nok 2. terminen som bestemmer karakteren. Fra lovdata: § 3-17. Sluttvurdering i fag Sluttvurderinga skal gi informasjon om kompetansen til eleven, lærlingen og lærekandidaten ved avslutninga av opplæringa i fag i læreplanverket, jf. § 3-3. Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Takk for svaret. Hva mener du? Burde lærer gi meg 5? Kan jeg klage om jeg får 4? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 I mange fag er det jo slik at man ikke prøves på samme pensum mer enn én gang, og da må læreren forholde seg til det. Hvis man har en prøve i 1. termin med et tema som ikke blir tatt opp igjen i andre termin, så vil nok de fleste lærere ta med denne prøven når karakteren skal settes. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Du kan klage, men det er ikke gitt at du får noe ut av det. Begge terminers oppgaver teller jo faktisk med i utarbeidelsen, se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1345837 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå