Gå til innhold

Problem med headsett- kan det være lydkortet?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt store problemer med at jeg micen detter ofte ut når jeg bruker jack. (ikke lyden)

Er veldig irriterende, må rulle rundt stolen og ta ut og inn jacken, da kan det av og til løse seg. Har prøvd å byttet inn headsettet sikkert 4 ganger på elkjøp uten noen bedring, så mest sansynlig noe med PCn. så på 4 inbytte tok jeg usb istedenfor jack. Her kommer noe av det særeste problemet noen sinne. Jeg kan sitte å spille i 2 timer uten problemer. Men så pluttselig, hører jeg at alle stemmene til de jeg prater med på skype /ventrilo blir helt vrengt. Enten Veldig mørk, eller helt sån pipete smurfe stemme, De hører også at stemmen min blir slik. Jeg skjønner nå ingenting. Dette løser seg også med å ta inn og ut usb ledningenn, men da må jeg restarte spillet (counter strike) og ventrilo eventuelt skype, fordi usb krever starting av programmet som skal spille av lyd eller noe.. Noen som vet hva dette kan ha seg?

 

Takker for hjelp:)!

Endret av stiansk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB headsettet ditt har eget "lydkort", så problemene med det skal ikke være knyttet til probleme med lydkortet på PC'en/hovedkortet, bare så det er sagt. Når du tar ut og inn USBen, restarter du effektivt lydkortet ditt. Hvilket headset er det snakk om?

Lenke til kommentar

USB headsettet ditt har eget "lydkort", så problemene med det skal ikke være knyttet til probleme med lydkortet på PC'en/hovedkortet, bare så det er sagt. Når du tar ut og inn USBen, restarter du effektivt lydkortet ditt. Hvilket headset er det snakk om?

 

 

http://bit2u.biz/cache/product_images/big/20090106/sys_headset_hs-450_cle-r2_bk_hs450_c.jpg

 

HS-950 vill helst ikke bruke USB headsettet ettersom det ikke sitter på ørene, De dekker ikke irundt ørene vist du skjønner.

 

Jack headsettet jeg har er dette:

http://www.elkjop.no/product/data/andre-dataprodukter/hodetelefoner/SSIBERV2WHITE/steelseries-siberia-v2

 

Det er helst dette steelseris headsettet jeg vil bruke, men det detter som oftest ut. Skjer veldig ofte når jeg prater med flere en 1 person. Kan sitte noen timer uten problemer og prate med enkelt personer.

 

Løsninger jeg bruker nå, er at jeg kun har headsett delen tilboblet på steelserien og så endrer på jeg instillingen slik at lyden kommer på den, og så lyden ut(mikrofon) går på usbn, så ligger usb headsettet med mikrofon forran meg. Dette er bare en midlertidig løsning. Men da funker det. Men etter en stund vrenger micen seg da, så jeg må ta den inn og ut igjen.

Endret av stiansk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...