Qumad Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Hvis man er på jakte etter hvem som eier en eiendom kan man finne ut av dette på følgende måte: Gå til Statens kartverk og velg Norgeskart zoom inn til finner man gårds- og bruksnummer til eiendomen(e). Gå så på en av følgende sider som kan brukes til og søke på adresser eller gårds- og bruksnummer. På enkelte av sidene må man velge avansert søk for og kunne søke på gårds- og bruksnummer. Haugesunds Avis – Eiendomsbasen for Haugesund og omegn bergens tidene – Eiendomsbasen for fylkene Sogn og fjordane samt Hordaland Drammens Tidende – Eiendomsbasen for Drammen og omegn Asker og Bærum Budstikke – Eiendomsbasen fo Asker og Bærum Nordstrands Blad - Eiendomsbasen for Oslo dittoslo.no - Eiendomsbasen for Oslo Østkantavisa - Eiendomsbasen for Oslo Lokalavisen Groruddalen - Eiendomsbasen for Oslo Tønsbergs Blad - Eiendomsbasen Tønsberg og omegn Sandefjords Blad - Eiendomsbasen for Sandefjord og Andebu Driva - Eiendomsbasen for Halsa, Nesset, Rindal, Sunndal, Surnadal og Tingvoll Kom gjerne med flere eiendomsdatabaser for lokasjoner som ikke er her allerede slik at vi får samlet dem. Litt usikker på hvilken kategori jeg skulle legge denne i men Hus, hage og oppussing er vel korrekt? Hvis ikke så få Admin/Mod flytte posten til mer passende lokasjon. Orginalt innlegg: Litt usikker på hvilken kategori jeg skulle legge denne i men Hus, hage og oppussing er vel korrekt? Hvis ikke så få Admin/Mod flytte posten til mer passende lokasjon. Jeg er på jakt etter og finne ut hvem som eier spesifike eiendomer. Jeg brukte dette for en måned og to siden da jeg skulle finne ut hvem som eide noen eiendomer som det var felt noen trær på. Etter litt googel søk fant jeg ut at man kunne gå på Statens kartverk og velge Norgeskart zoomer man inn her så finner man gårds- og bruksnummer til eiendomene. Så fant jeg en annen side hvor man kunne legge inn gårds og bruksnummer og finne ut hvem som var eier av huset eller eiendomen. Men nå finner jeg ikke igjen den siden hvor man legger inn Gnr: og Bnr: Noen som vet om en slik gratis tjeneste på nettet? Endret 24. mai 2011 av Qumad 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg vet ikke, men du kan ringe staten: 32 11 88 00 (08:00 - 14:00) Tinglysingstelefonen er åpen fra 08:00 til 14:00 mandag til fredag. Vi svarer på spørsmål knyttet til tinglysing i fast eiendom og borettslag. Husk å ha klar kommune, gårdsnummer, bruksnummer og eventuelt feste eller seksjonsnummer ved kontakt vedrørende fast eiendom. Dersom henvendelsen vedrører borettslag ber vi deg om å ha klart borettslagets organisasjonsnummer og andelsnummeret til andelen du vil ha informasjon om. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Fant to linker som kan hjelpe for noen: Haugesunds Avis – Eiendomsbasen for Haugesund og omegn bergens tidene – Eiendomsbasen for fylkene Sogn og fjordane samt Hordaland Legger alt til i førsteposten. Endret 24. mai 2011 av Qumad Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er egentlig bare å google eiendomsbasen + stedsnavn, så får du opp lokalavisa for stedet Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Klarer ikke å finne en Eiendomsdatabase for stavanger. Pussig at det ikke skulle finnes for stavanger og sandnes? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Finnes det ingenting for Sogn og Fjordane? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå