Gå til innhold

Angrerett på visa kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er en angrerett, og jeg sier ikke at det er det, så er det angreretten for kjøp uten for fast utsalgssted, altså 14 dager.

Det er med andre ord litt lite til å rekke å være misfornøyd med et kredittkort?

Det finnes også så mange tilbydere av årsavgiftsfrie visa-kort som du kan finne :)

Lenke til kommentar

Eg på litt gyngende grunn her, men angrerettsloven gjelder ikke dersom den samlede kontraktssummen er under kr 300. Nå vet eg ikke hva årsgebyret ditt er, men det er vel vanlig med 150-250 kr, og da har man ikke angrerett i henhold til angrerettsloven.

I tillegg har selger lov til å kreve å trekke fra utgifter til tilvirkning av varen/produktet. I dette tilfellet ser eg for meg at de kan trekke fra utgifter til å sette opp konto, lage VISA kortet og sende dette. Dette er tross alt ikke hyllevare og de kan ikke selge det kortet du har fått til noen andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man bestiller visa kort hos en bank med årsavgift, har man da angrerett på visa kortet ? Hvis man ikke er fornøyd så kan man si opp kortavtalen og få pengene igjen for årsgebyret ?

Hvor lang er eventuelt andreretten?

Det finnes en mengde Visakort uten gebyr og som er "gratis" å ha, betaler en utestående innen forfall koster det heller ikke noe å bruke, så hvorfor ha Visakort med gebyr.

Jeg har et Visakort med gebyr, men det fungerer og som minibank kort og går på min lønnskonto, bare minibankkort ville vært ca 50 kr mindre. :-)

Tror ikke det er angrerett slik at du får tilbake årsgebyret, det kan du ta opp med kortutsteder (banken?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...