Gå til innhold

Trailer: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem som jeg har hatt i lang tid nå. De kartene som ble introdusert med 1.6 patchen (da IW ikke tok betalt for ekstra kart på pc...) fungerer ikke. Jeg har reinstallert spillet på tre forskjellige pc'er (ikke nå altså, men tidligere) og det eneste som fungerer er de orginale kartene. Creek, Killhouse, broadcast og china town (tror jeg det heter). Har lastet ned 1.6 patchen fra flere steder (og 1.7 patchen) men det funker fortsatt ikke. Har en kamerat som har akkurat samme problemet. Men hos en annen kompis funker det... Skjønner ingenting..

Nuvel, blir kanskje noe COD4 når jeg kommer hjem fra jobb i dag da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting skal de ha. Den motoren ser uhorvelig bra ut til å være fra 1999. Som mange sikkert vet er IW engine (som alle CoD-spill bruker) bare en veldig modifisert utgave av Quake 3-motoren, så det skal de ha kudos for. I tillegg er Quake 3-motoren så gammel at de ikke trenger å betale for å bruke den, noe som gjør dette til en enda mer økonomisk bragd.

Lenke til kommentar

Det er vel knapt noe igjen av quake motoren her. Denne motoren er omskrevet så mange ganger at du må dypt for å finne noe fra den tiden. Det er vel ingen grafikkmotorer nå om dagen som er skrevet fra scratch. Alt er modefisering av eldre motorer. Epic har vel gått så langt å si at de aldri skal gi ut en flunkende ny motor. De modefiserer kun den eksisterende.

Lenke til kommentar

Det er vel knapt noe igjen av quake motoren her. Denne motoren er omskrevet så mange ganger at du må dypt for å finne noe fra den tiden. Det er vel ingen grafikkmotorer nå om dagen som er skrevet fra scratch. Alt er modefisering av eldre motorer. Epic har vel gått så langt å si at de aldri skal gi ut en flunkende ny motor. De modefiserer kun den eksisterende.

DICE har forsåvidt eg vet gjort en krafitg overhaul av sin motor, så og si omskrevet. IWengine er vel ikke skrevet om så forferdelig mye, bare optimisert for konsollene.

Lenke til kommentar

IW har gjort forandringer ved hver utgivelse av et MW spill. Siste var det noe streaming av texturer, dynamisk AIog forbedret fysikk som stod i sentrum. Husker de showet mye med granater som rullet etter deg ned trapper. Ikke like stor some overhaulen de kjørte før MW!, men det var endringer.

Jeg er mer i tvil på om denne versjonen har noen store endringer. Med alt det rotet med Activision i fjor er folk som forsvant er det vel lite trolig at de har hatt allverdens med tid til å fikse på motoren.

Frostbite 2 er ikke skrevet fra scratch. Den er omskrevet mye for å få gjort den mer PC vennelig enn Frostbite var fra før.

Lenke til kommentar

Så sykt mye mer tåkete ut i MW3.

Er spent på konsoll versjonen av BF3. Hvor mye grafikk må ofres for å få det til å flyte.

Må litt tåke til, for de kan jo ikke lage alt så detaljert :p

post-231698-0-38525500-1306673668_thumb.gif

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Er tydelig at IW må utvikle/bruke en ny motor for neste spill igjen. Det kan bli spennende med tanke på at de da helt sikkert setter seg som mål å overgå Frostbite 2.0, noe som igjen kan bli heftig. Om de klarer det er en annen sak. Men jeg tror årene som kommer fremover vil by på noen betydelige byks fremover i form av game engines :love:

Lenke til kommentar

Så lenge konsollene står i fokus blir det ikke så store byks som det kan bli. Og jeg tør vedde på at Activision ikke tør å satse på PC markedet på samme måte som DICE/EA gjør nå. Så da blir det sannsynligvis enda en konsolltilpasset shooter med middelmådig grafikk (sammenlignet med det ypperste på PC).

• Liker 1
Lenke til kommentar

DICE viser jo at det lar seg gjøre å utvikle en motor som kan brukes på begge platformene. Men jeg tror suksessen til DICE/BF3 vil være avgjørende for hvor stort det satses på motorer egnet for high end-PC. En motor som kan justeres i så stor grad at det ypperste av kvalitet vil være tilgjengelig på PC, mens konsollene får det konsollene er gode for er jo verdt gull. Konsoller vil jo dessverre kun ha middelmådig grafikk til enhver tid.

Lenke til kommentar

41751471.jpg

Ser jo at Battlefield skildrer alt mye mer realistisk og at man får en helt annet innlevelse en det man får i cod :)

God sammenligning, helt enig der. Mye mere blasse farger i MW3.

Endret av mofopop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...