oldboy Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Minnekortet på mitt D80 har nå sluttet og virke. Spørsmålet er om jeg trenger noen av disse Class 4/6/10 kortene, eller holder det med de simpleste variantene? Endret 24. mai 2011 av oldboy Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Klassen sier bare noe om hastigheten på kortet, et hvilket som helst kort vil virke. Det er mulig at de aller tregeste kortene vil gjøre at bufferen på kameraet vil fylle seg noe fortere, og lasting fra kort til pc vil gå tregere. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Så det du sier er det har ikke stort og si? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hvis du skyter lange serier vil et raskt kort kunne gi deg lenger jpeg-serier og vil sørge for at kameraet fortere er klar til en ny serie. Det vil også gjøre at filene kan overføres kjappere til datamaskinen. Vil anbefale Lexar eller Sandisk - mindre sjanse for at kortet blir korrupt. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Ok. Nå er jeg på et veldig moderat amatørnivå, så de lange seriene uteblir nok. Antar da at Class 4 vil holde i massevis for meg Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Class 4 Sandisk/Lexar har masse, masse av hastighet - de er i virkeligheten kjappere enn spesifikasjonen skulle tilsi, så med det burde du ikke ha noe problem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Sandisk Ultra class 4 15 MB/s 85 kr + 29 kr frakt = 114 kr Sandisk Ultra class 4 15 MB/s 76 kr + 18 kr frakt = 94 kr Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Takk for tips, Simen1. Jeg er for tiden i usa og studerer, så komplett blir litt som å gå over bekken etter vann Ebay fikser biffen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå