NavStar22 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Får jevnlig det gule utropstegnet på internett-tilkobling(begrenset tilgang, internett borte). Også må jeg bak dataen å dra ut og sette inn internettkabelen igjen for å få tilbake nettet. Hvorfor skjer dette? PS: Jeg har NEXTGENTEL!, kanskje det som er problemet? LOL Endret 24. mai 2011 av mysaviourdied4u2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 PS: Jeg har NEXTGENTEL! (det sier kanskje alt?) Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Litt tynt med info her synes jeg, vi må nok vite mer for å kunne hjelpe deg, siden det er 100 forskjellige ting som kan være galt. Hvilket OS og hvilket modem har du? Skjer dette bare med en maskin, eller skjer det med alle enheter? Når nettet faller ut, skjer det noe med lysene på modemet (f.eks, ser det ut som det restarter?) Har du prøvd å starte maskinen og modemet på nytt? Faller nettet ut tilfeldig, eller når det er mye trafikk, som f.eks torrents? For meg høres det ut som det kanskje er et DHCP-problem. Gå til start > kjør og skriv inn "cmd" og trykk ok, deretter skriver du "ipconfig -all" i vinduet som kommer frem. Se etter "DHCP Lease Expires", og se om tiden for utløpet stemmer overens med når nettet faller ut. Sjekk gjerne hva IP-adressen er når nettet er ute, før du tar ut og plugger i kabelen igjen. Hvis det er et problem med DHCP, kan du prøve å sette en statisk IP-adresse. Igjen trenger vi mer info for å kunne peke ut problemet. Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Hvilket OS og hvilket modem har du? Interessant takk for svar. Skal se hva som skjer kl. 1535 hvis jeg er online da. Jeg har inteno modem og Windows Vista. Tror alle lysene på modemet lyser som vanlig, husker ikke helt. HvA i all verden er DHCP, og hva er det man leier som utgår? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå