Gå til innhold

Shuttle SN41G2 slår seg av

Anbefalte innlegg

Starter en ny Shuttle-tråd, siden problema mine er meir alvorlige enn først antatt.

Hovedproblem:

Etter litt tids bruk slår boksen seg av, og det lyser rødt på HK. Noke som indikerer CPU-overoppheting. Dette skjer som oftest ikkje dersom lokket til kassa er av.

Har sett at fleire andre har hatt dette problemet, men har ikkje sett så mange gode løysingar. Dersom noken har løyst dette problemet, så ville eg vere veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Starter en ny Shuttle-tråd, siden problema mine er meir alvorlige enn først antatt.

Hovedproblem:

Etter litt tids bruk slår boksen seg av, og det lyser rødt på HK. Noke som indikerer CPU-overoppheting. Dette skjer som oftest ikkje dersom lokket til kassa er av.

Har sett at fleire andre har hatt dette problemet, men har ikkje sett så mange gode løysingar. Dersom noken har løyst dette problemet, så ville eg vere veldig takknemlig for svar!

Svarer deg enda en gang jeg. Den røde lampa som fyrer er ganske riktig en indikator for overheating og det har selvfølgelig en helt klar sammenheng med at ice-systemet er riktig montert (riktig mengde med pasta) og at alle skruer er skrudd jevnt mot sokkelen. Observerte lampa da jeg mottok den ene pc'n fra han som hdde byggd opp selv og måtte frem med litt isopropanol for å vaske og legge på litt pasta igjen. Da var det problemet borte...

--

Jørn O.Nilsen

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

2 spørsmål:

1: Er det mulig å bruke rødsprit i staden for isopropanol?

2: I bruksanvisninga til Shuttle så køyrte dei på med en god del kjølepasta. Eg kan tenke meg at eg spurte utover et lag som var ca. 1mm tjukt eller slikt. Sidan eg åpenbart gjorde noke feil i monteringa, er det mengda pasta som er feil? Eller kan det vere noke anna?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...