Gå til innhold

Bygge meg stasjonær PC. Trenger enkle råd.

Gjest Slettet+981234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234

Hei!

Jeg har nå (nesten) bestemt meg for at jeg skal prøve å byggen en PC selv. Skal ikke gjøre det for å spare penger, men fordi jeg tror det er spennende og jeg vil ha noe jeg kan oppgradere til bedre deler i senere, samt at jeg trenger en ny PC. Det som plager meg mest med dagens laptop er viftelyden og at den er treg.

Det jeg i hovedsak lurer på er hvilke deler jeg trenger for å sette sammen en komplett maskin med alt jeg trenger.

Skjerm, tastatur, kabinett og mus vet jeg at jeg trenger. Innmaten vet jeg lite om.

Innmat: CPU, RAM, hovedkort, lydkort, skjermkort, vifte, prosessor? (Her er jeg blank)

Må jeg ha to skjermkort eller noe spesielt for å kunne fordele skjermen på to skjermer? (dere skjønner hva jeg mener)

Av programmer trenger jeg: Windows7, office, antivirus? Eventuelt noen CD'er for å teste maskinen og feilsøke. Ser man må gjøre sånt selv.

Som dere sikkert ser vet jeg lite og setter derfor stor pris på hjelp.

Endret av Slettet+981234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

interne komponenter:

Hovedkort (Pleier og være lydkort integrert)

Ram/minne

CPU/prosessor

GPU/skjermkort

HDD/harddisk (SSD = harddisk uten uten bevegelige deler, med økt lese og skrive ytelse)

Edit: holder forresten med et skjermkort om du ikke trenger ekstrem ytelse. Alle skjermkort kan benytte seg av flere skjermer

Endret av lumfong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...