Gå til innhold

Bygge meg stasjonær PC. Trenger enkle råd.

Gjest Slettet+981234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234

Hei!

Jeg har nå (nesten) bestemt meg for at jeg skal prøve å byggen en PC selv. Skal ikke gjøre det for å spare penger, men fordi jeg tror det er spennende og jeg vil ha noe jeg kan oppgradere til bedre deler i senere, samt at jeg trenger en ny PC. Det som plager meg mest med dagens laptop er viftelyden og at den er treg.

Det jeg i hovedsak lurer på er hvilke deler jeg trenger for å sette sammen en komplett maskin med alt jeg trenger.

Skjerm, tastatur, kabinett og mus vet jeg at jeg trenger. Innmaten vet jeg lite om.

Innmat: CPU, RAM, hovedkort, lydkort, skjermkort, vifte, prosessor? (Her er jeg blank)

Må jeg ha to skjermkort eller noe spesielt for å kunne fordele skjermen på to skjermer? (dere skjønner hva jeg mener)

Av programmer trenger jeg: Windows7, office, antivirus? Eventuelt noen CD'er for å teste maskinen og feilsøke. Ser man må gjøre sånt selv.

Som dere sikkert ser vet jeg lite og setter derfor stor pris på hjelp.

Endret av Slettet+981234
Videoannonse
Annonse

interne komponenter:

Hovedkort (Pleier og være lydkort integrert)

Ram/minne

CPU/prosessor

GPU/skjermkort

HDD/harddisk (SSD = harddisk uten uten bevegelige deler, med økt lese og skrive ytelse)

Edit: holder forresten med et skjermkort om du ikke trenger ekstrem ytelse. Alle skjermkort kan benytte seg av flere skjermer

Endret av lumfong

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...