Gjest Slettet+981234 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei! Jeg har nå (nesten) bestemt meg for at jeg skal prøve å byggen en PC selv. Skal ikke gjøre det for å spare penger, men fordi jeg tror det er spennende og jeg vil ha noe jeg kan oppgradere til bedre deler i senere, samt at jeg trenger en ny PC. Det som plager meg mest med dagens laptop er viftelyden og at den er treg. Det jeg i hovedsak lurer på er hvilke deler jeg trenger for å sette sammen en komplett maskin med alt jeg trenger. Skjerm, tastatur, kabinett og mus vet jeg at jeg trenger. Innmaten vet jeg lite om. Innmat: CPU, RAM, hovedkort, lydkort, skjermkort, vifte, prosessor? (Her er jeg blank) Må jeg ha to skjermkort eller noe spesielt for å kunne fordele skjermen på to skjermer? (dere skjønner hva jeg mener) Av programmer trenger jeg: Windows7, office, antivirus? Eventuelt noen CD'er for å teste maskinen og feilsøke. Ser man må gjøre sånt selv. Som dere sikkert ser vet jeg lite og setter derfor stor pris på hjelp. Endret 23. mai 2011 av Slettet+981234 Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) interne komponenter: Hovedkort (Pleier og være lydkort integrert) Ram/minne CPU/prosessor GPU/skjermkort HDD/harddisk (SSD = harddisk uten uten bevegelige deler, med økt lese og skrive ytelse) Edit: holder forresten med et skjermkort om du ikke trenger ekstrem ytelse. Alle skjermkort kan benytte seg av flere skjermer Endret 23. mai 2011 av lumfong Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Få med deg denne guiden. Hvordan bygge PC selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå