TheActionHero Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei. Etter at jeg byttet CPU, har jeg fått et problem når jeg skrur av PCen. Alle vifter, usb-porter og CD-rom funker, så jeg må trekke ut kontkten fra PCUen. Oprativsystem: Windows Vista 32-bit SP2 Hovedkort: Pegatron Corporation 2A73 Prosessor: Intel Core 2 DUO E8400 @3Ghz RAM: 2gb DDR2 Kingston (66CCD251) 400 MHz (1,8V) 1gb DDR2 Elpida (D4934577) 400 MHz (1,8V) 1gb DDR2 Elpida (E4934577) 400 MHz (1,8V) Skjermkort: ATI Radeon HD 4850 1gb (underclocked) PSU: Liteon 300w HDD: 1x 220gb (Vet ikke navn, sto i dataen når jeg kjøpte den) 1x 1000gb Seagate Barracuda 7200.11 Er det HK eller PSU som har tatt kvelden? Merker ikke noe når jeg bruker pcen (Gamers osv). Det er bare når jeg skrur av PCen at problemet oppstår. Det har vært slik nå i over et halvt år nå, og jeg har bynt og bli fryktelig lei av å trekke ut kontakten. →Weedhead. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Vi må ta dette stegvis. Begynne med programvaren før vi går videre. Det er ikke sikkert at den blir slått av i det hele tatt. Hva skjer hvis du holder power knappen inne? Slår den seg helt av i det tilfellet? Forresten så virker 300W litt snaut til det systemet. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Skal ikke se bort i fra at det noe med innstillingene i power management i BIOS som er synderen. Der finner man ofte innstillinger for hvordan strømstyring, vifte/kjøleprofiler og lignende skal være. Fant en liten ting: Make sure that you install the latest intel chipset drivers. APM and ACPI functions are controlled through system drivers which are installed as part of the chipset drivers. Make sure that APM or ACPI is enabled in the BIOS as well as making sure that it's enabled in the Power Management section of the Windows control panel. Ellers er jeg enig med aleh, 300W virket i minste laget. Går sikkert greit en stund, men strømforsyninger er ikke gla i å bli altfor høyt belastet over lang tid. Lenke til kommentar
TheActionHero Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Vi må ta dette stegvis. Begynne med programvaren før vi går videre. Det er ikke sikkert at den blir slått av i det hele tatt. Hva skjer hvis du holder power knappen inne? Slår den seg helt av i det tilfellet? Forresten så virker 300W litt snaut til det systemet. Den slår seg av hvis jeg holder power knappen inne ja. Og jeg vet 300W er alt for lite. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Min lenke slike ferdigbygde pcer fra compaq er sikkert ikke beregnet på den helt store belastningen utover det som den ble levert med i utgangspunktet. så kanskje du kan få lånt deg en større psu å prøve med, å se om problemet blir borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå