NeEeO Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei ! Til vanlig sover jeg klokka 12 eller 1 (på hverdager)...så skal jeg på skole dagen etterpå..Men jeg hørte det at barn trenger 10timer søvn (jeg er 14 år gammel), derfor så må jeg sove tidligere ..Må begynne å sove klokka 10. Men det går ikke, jeg blir ikke søvnig..ender ALLTID opp med at jeg ikke for sove vis jeg sover tidlig. La oss si jeg sover klokka 12 eller 1:00 , Dagen etterpå(sånn rundt klokka 1800-1900 eller rett etter skolen 1300 ) blir jeg søvnig..liksom blir trøtt..og vil sove..Det er det jeg vil unngåå , å sove på dag tid..Jeg blir spessielt trøtt vis jeg gjør lekser på dag tid..derfor blir det ekstra vannskelig å drive med lekser , det er en av grunnene til at jeg vil sove tidligere. TIPS? Endret 23. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) http://www.kuro5hin.org/story/2002/4/15/103358/720Says it all...Men fra barnehage til revolver: Prøv å stå opp noe tidligere en du normalt gjør. Dermed vil du bli trøttere på både kvelden og dagen. Dermed sovner du lettere på kvelden, og kan etter en stund begynne å stå opp til vanlig tid igjen. Det vil trolig føre til at du får all søvnen du trenger om natten.Ble eldig rotete, men håper du forstod Suppekatten Endret 6. april 2017 av Suppekatten Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Hverdager våkner jeg 7 fordi jeg skal på skolen 1815. Skl jeg så våkne 6 imorra?(imorra starter jeg 9, pga spesiell dag. skal jeg vakne 6?.) Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Nå linker jeg til egen blogg her, men dette temaet skrev jeg om for over ett år siden. Teorien omhandler "Søvntog" som gjør at vi har faste innebygde tider vi blir trøtte på. Hovedpoengene er disse: Alle har et innebygd søvntog. Dette “toget” går hver tredje til fjerde time hele døgnet gjennom. Rekker du ikke toget må du vente til neste avgang. Mer info finner du her om du vil lese mer. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) OMG, jeg har fanget i en OND sirkel , Imorgen slutter vi veldig tidelig, derfor hadde jeg tenkt å øve til matte tent og RLE prøve..g vis jeg våkner tidlig vil jeg bli søvnig(vil ikke klare å konsentrere meg) ..Og vis jeg sover samme tid som vanlig(Høyst sannsynlig..er jo snart oppe til klokka 12.) Så vil jeg også være søøvnig.......Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp! edit: Skal lese den. Endret 23. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Nå linker jeg til egen blogg her, men dette temaet skrev jeg om for over ett år siden. Teorien omhandler "Søvntog" som gjør at vi har faste innebygde tider vi blir trøtte på. Hovedpoengene er disse: Alle har et innebygd søvntog. Dette “toget” går hver tredje til fjerde time hele døgnet gjennom. Rekker du ikke toget må du vente til neste avgang. Mer info finner du her om du vil lese mer. Bra innlegg Men hvordan skal jeg endre togrute tiden til halv ti (som moren din sover...)? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Hverdager våkner jeg 7 fordi jeg skal på skolen 1815. Tror nok ikke det er nødvendig å stå opp 11 timer før du skal på skolen Endret 24. mai 2011 av TMB 1 Lenke til kommentar
probin Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 toget mitt går kl 23:30 ish. ligger å gamer til rundt 24:00 men sovner som regel alltid 00:30.. lurer på om det flere avganger? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 TS: når du blir trøtt på dagtid, legger du deg da? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Ja, jeg legger meg. Når jeg våkner er jeg forsatt trøtt ..men må kjempe for å holde meg våken 1 time etterpå er jeg ikke trøtt idet heletatt..så da vil jeg heller ikke få sove. Endret 24. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det skal ikke være nødvendig for en 14åring å sove om dagen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Du sover ikke om natten fordi du sover om dagen, du sover om dagen fordi du ikke sover om natten... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 ja, men det går ikke..jeg må kjempe mot søvnen..imens jeg driver med skole. Jeg "taper" alltid tilslutt. Men det er bare snakk om at jeg sover 1-2 timer. Postet av anonym: 6f6c1387c28a4fbd0dfb8fb6ae621f31 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 ja, men det går ikke..jeg må kjempe mot søvnen..imens jeg driver med skole. Jeg "taper" alltid tilslutt. Men det er bare snakk om at jeg sover 1-2 timer. Postet av anonym: 6f6c1387c28a4fbd0dfb8fb6ae621f31 Oi, jeg kan poste som anonym!? :!: Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er helseforumet vet du Men da er du nødt til, i hvert fall i en hel uke, å stå i mot behovet for å sove på dagen. DU KAN IKKE GI DEG. Rett og slett. Da vil du sove bedre om natten. Det er den eneste måten å fikse det på. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 ja, men det går ikke..jeg må kjempe mot søvnen..imens jeg driver med skole. Jeg "taper" alltid tilslutt. Men det er bare snakk om at jeg sover 1-2 timer. Postet av anonym: 6f6c1387c28a4fbd0dfb8fb6ae621f31 Du må slutte å sove på dagen. Rett og slett. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nå linker jeg til egen blogg her, men dette temaet skrev jeg om for over ett år siden. Teorien omhandler "Søvntog" som gjør at vi har faste innebygde tider vi blir trøtte på. Hovedpoengene er disse: Alle har et innebygd søvntog. Dette “toget” går hver tredje til fjerde time hele døgnet gjennom. Rekker du ikke toget må du vente til neste avgang. Mer info finner du her om du vil lese mer. Bra innlegg Men hvordan skal jeg endre togrute tiden til halv ti (som moren din sover...)? Etter det jeg har fått med meg om emnet kan man ikke endre de innebugde tidene. Da må man i såfall gjøre det gradvis over tid. Dvs legge seg lenger og lenger før avgangen, kanskje bare fem minutters forskjell hver tredje dag e.l. Jeg vil heller anbefale å finne den avgangen som passer best til ditt søvnbehov og når du må stå opp, og følge kroppens naturlige døgnrytme. Dvs, du må legge deg enda tidligere. Prøv å skriv opp tidspunkter en stund, så ser du gjennomsnittet av tidene. Da vil det være lettere å planlegge korrekt leggetid. Lykke til! Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Vel, jeg sovner somregel ikke før 2-3-4 om natten og står opp 7 -- skulle gjerne ha sovna tolv-ett jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå