steff1232145 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei, jeg kjøpte nye 18" til volvo 740 min og kjøpte nye alu 25mm spacere som jeg monterte på. Etter at jeg gjorde det fikk jeg veldig vibrering i både bilen og rattet. Jeg kjøpte to nye dekk til felgene bak og balanserte alle 4 dekkene og fremdeles vibrerer det. Jeg har lest at folk snakker om kast i dekkene, hva er det egentlig? Jeg har brukt stålbørste mellom spacerene, og synes nesten det bare ble verre. Nå skal jeg bytte til de originale dekkene med spacerene på for å se hva som skjer da. Men kan det være mutterne som det er noe galt med? Lenke til kommentar
Gullstad Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Høres ut som du har ubalanse i noen av hjulene dine. Det kan skape vibrering ved høyere hastigheter. Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Men jeg balanserte dekkene og det samme skjedde rett etter at jeg satte de på. Har de bare slurva på jobben da? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Som du skriver, prøv uten spacere. Hvis ikke det hjelper er hjulene dine skeive eller i ubalanse. Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 ja, skal teste det i dag : D Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Nå har jeg testet de originale dekkene med spacerene på og de hadde en betydelig forskjell, nå merker jeg ikke risting i bilen før jeg er i 105-110km/t : ) Jeg mistenker at det er de gamle mutterene som har blitt "deformert" i løpet av årene, så jeg skal handle nye til alle dekkene og se hva det gjør ; ) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Høres nok mer ut som ubalanse i hjula framfor bolter/muttere.. Fjern spacerene også for å se om det er noe i de også. Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg kjøpte nye muttere til alle dekkene, og det hjalp mye. Nå kan jeg bare merke det hvis jeg kjører i 100km/t og så vidt holder fast i rattet : D Den siste vibreringa tror jeg at jeg bare gir opp med å finne og nyter heller bilen sånn som den er nå ; ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå