xcyber Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei! Lurer på ett par ting.. Jeg bestilte i oktober i fjor en ny bil fra ett firma i drammen (megler) som via en forhandler i sverige bestilte den opp. har betalt 16000,- sek til svensk forhandler (når bestillingen ble gjort). og forhandleren i sverige sa at levering på bilen ville skje innen 3-5 mnd. Nå har det gått over 7 mnd og bilen er fremdeles ikke produsert og ikke har jeg fått produksjonsdato heller.. forhandleren i sverige sier jeg kan trekke meg fra kjøpet men ifølge kontrakten jeg har gjort med megleren i drammen så skal han uansett ha 10.000,- i honorar. Står vistnok i kontrakten at han ikke er noen part i handelen mellom meg og svensk forhandler. Regner med at jeg får tilbake de 16000,- svenske som jeg har betalt til svensk forhandler om jeg trekker meg men er ikke så sikker der heller. Syns det hele er en tragedie da jeg er helt uten bil for øyeblikket. og har mest lyst til å kjøpe en nyere bruktbil i norge på dagen. Sulle tro at man kunne heve kjøpet når det har gått langt over forventet leveringstid uten å måtte betale honorar til en bilimportør som ikke greier å skaffe bilen! Noen jurister som har ett godt svar? sikkert mange som skjønner hvem den "megleren i drammen" er.. og mange andre som har havnet i samme situasjon som meg.. Lenke til kommentar
quik_ Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Du kan heve kjøpet, kreve tilbakebetalt ditt forskudd av forhandleren og kreve denne for erstatning for ditt tap ved at du benyttet deg av megler. Om de kommer til å godta ditt krav med det første vil tiden vise. En annen måte er å henvende deg til megleren din og prøve å få tilbakebetalt penger av han for mislykket oppdrag. Jeg tror ikke du når langt med dette men det kan jo hende megleren er av den snille sorten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå