Gå til innhold

Sette opp VPN client og server

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til å sette opp VPN server og client. Jeg har en server hjemme, men greier ikke sette opp VPN.

Årsaken til at jeg skal gjøre dette, er å få tilgang til blokkerte porter på skolen. Jeg vet det går med proxy, men det bryter med skolens regelemang. Dette fører til jeg får anmerkning/fullstendig blokkert nett. Det finnes et smutthull i reglemanget, nemmelig VPN. Altså at skole-pcen min kobles opp mot privat server, deretter ut mot nette. Tar jeg ikke feil, er det dette Vpn'en gjør.

Noen som vet om programmer jeg kan bruke, evt. også hvordan sette opp programmet?

Edit: "servern" aka. hjemme-pcen min kjører win7 x64 ultimate, og skole-pcen kjører xp x86 home.

Endret av wolf947
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745634

Vil anbefale deg å kjøpe en Linksys/Cisco rv042 - koster ca 1400 på mpx. Den er enkel å sette opp og krever ikke egen klient, kun å sette opp pptp i Network and sharing center i windows 7.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745634

Takker for svar :)

Finnes det ikke program som greier dette, istede for å kjøpe en ny ruter?

Vil heller betale 2-300,- for et program, istede for å bruke 1400,- på ny ruter :p

Håper du forstår meg ;)

Du kan alltids bruke LogMeIn til å logge deg på maskinen din hjemme og kjøre videre derfra men det blir ikke VPN, mer RDP-ish. Sjekk om du får logget på logmein.com fra skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...