Rottenspacehead Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Tydligvis gjort en skikkelig blemme. Drev å tulla rundt med et spill i poweriso for å få det til å fungere, også plutselig ble winrar valgt som "åpner" av alle exe filer på datamaskinen. Nå kan jeg ikke åpne noen som helst programmer.. internett, spill,skype,msn generelle programmer osv osv osv.. Så og si alt på desktoppen har bilde av winrar.. ellers er det bare hvite papirer inne i selve mappene (er vel fordi jeg sletta winrar). Må vel finne ut av hvilket program som skal kunne åpne alle programmene mine i windows ? hvilket program og hvordan få det til å omgjøre alt sammen ? doh.. Edit: sitter med Windows 7 64 bit. Endret 23. mai 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
igxx Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Har du prøvd å sette pcen tilbake i tid evt? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Gjenoppretting fungerer ikke. Må bare vite hva slags program som pleier å åpne alle exe filer tenker jeg.. kanskje gjenoppretting kan fungere da også slik at alt blir normalt igjen, og man kan slippe å ta 1 og 1 program. Endret 23. mai 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Here you go: http://www.winhelponline.com/blog/restore-exe-file-asso-windows-7-vista-incorrectly-associated/ Her også: http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html Mye den samme løsningen, men kanskje litt forskjellig forklart dersom du finner den ene eller andre forvirrende. Det hele er dog bare egentlig å laste ned en .reg fil og merge den for å overskrive delen av registeret som inneholder applikasjonspreferansene for filtypene så de går tilbake til standard. -Stigma Endret 23. mai 2011 av Stigma 1 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Den 2 linken fungerte. Kan åpne regedit nå + alle andre porgrammer. Men alle ikoner osv er fortsatt hvitt papir, hva må ordnes med for å få tilbake ikonene ? p.s Takker og bukker for hjelpen Endret 24. mai 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Har du prøvd å starte maskinen på nytt etter endringen? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 ja, har prøvd det..slo maskinen av helt. Må legge til nå, at jeg ser at alle ikoner i mappene er ordentlige igjen.. Er bare snarveiene osv på desktoppen som er av hvitt papir. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Snarveiene er av typen .lnk Gjør som du gjorde med .exe-filene, bare denne gangen med .lnk... Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Hm, prøvde det nå. Fungerte ikke, ikke skjedd noe. Har tatt en restart. Endret 24. mai 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Gjenoppretting fungerer ikke. Må bare vite hva slags program som pleier å åpne alle exe filer tenker jeg.. Prøv explorer.exe Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Har fått fiksa alt nå Bare må få i orden alle snarveier på desktoppen, som er av hvitt papir. Ser ut som jeg må gjøre det manuelt ved å lage nye snarveier. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Hm, se der ja.. Lasta ned winrar igjen, og alle ikonene ble fiksa (sikkert i kombinasjon med LNK som jeg lasta ned). Da er alt 100% Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Verre er det ikke. Har hatt noen brukere på jobb her som har gjort samme blemma. Er enkelt å fikse straks man vet hvordan. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Hehe Takker og bukker igjen for at dere tok dere tid til å hjelpe meg Setter veldig pris på det Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Hm, funnet et lite problem til. Jeg får lyd på youtube, men lyden fra spill, VLC(filmer osv), Xbox media center er fraværende. Itllegg har XBMC begynnt å lagge mye når jeg prøver å se på film. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Glem det, fikk det til. Var noe feil med innstillingene her.. Noe kvalitets feiljustering som har skjedd under denne prosessen. Fikk oppdatert det, og lyd + xbmc funker igjen. Endret 24. mai 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå