# offline Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Brukernavn: Kenta F1.8 Deltakernivå: Pingle+ Utfordring: Kompaktsere? Utstyr: Kompaktkameraer + tilbehør 3 små sensorer i 3 små kameraer skal prøve å ta 3 store bilder i uka Litt urbant, litt seascape, litt landskap, litt arkitektur, litt rust, litt blomster, litt makro, litt av hvert. Tilleggsutfordring: Mellom 2. og 5. juni skal bildene taes i RAW+JPG, JPG fila skal redigeres og lastes opp på/med iPad(hvis mulig). Leverer 1 bilde hver dag under Fototuren til København. Endret 23. mai 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 1. juni - Blomster "Makro" Samsung EX1 med tredvekroners Close-Up filter Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Herlig dust bilde. Liker fargetonene som av en eller annen grunn gir meg litt retro-feeling. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Helt enig med forrige innlegg, men kanskje litt trangt. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Dagens er fra Danmark. Untitled by Kenta F1.8, on Flickr Tatt med Olympus xz-1. Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg, tomsi og kaian sitter i resepsjonen på hotellet. Jeg drikker kaffe, det gjør ikke de andre Endret 2. juni 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg drikker kaffe, det gjør ikke de andre Det stemmer. Og vi sovner med en gang, mens du titter i taket resten av natta Flott bilde, forøvrig. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Dag #2 i Danmark Untitled by Kenta F1.8, on Flickr Kaian dro ut i femtiden, jeg gikk ut like før halv sju. Tomsi snorket fram til åttetideb Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Idag tok vi en tur sammen Trondster til Kastellet. Jeg skulle ta bilde av en kanon og en vindmølle, men det endte opp som et "nesten-portrett" pga forstyrrende linse-luser Untitled by Kenta F1.8, on Flickr Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Siste bilde fra Danmark er fra morgenturen som jeg og kaian tok litt for tidlig. Morgenstund... Untitled by Kenta F1.8, on Flickr Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Mye lekkert her. Asfalten som reflekterer sollyset er spesielt herlig; får stort sett en del igjen for å komme seg opp absurd tidlig. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Nesten som en bildeserie det her, om man "glemmer" førstebildet. Dag #2 er favoritten så langt. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Oi, oi, oi... Nå skal bli godt å redigere RAW filer med LR istedet for JPG previews med iPadda. Takker for hyggelige svar Lenke til kommentar
Breni Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) "Morgenstund" bildet var nydelig. Skikkelig stemning ..Gleder meg til mer kompaktsering. Endret 5. juni 2011 av Breni Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Yes! Kan kjenne stemningen i det siste bildet! Som når man går hjem fra festen tidlig om morgenen, og man kjenner de første solstrålene varme ansiktet. Bliss! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Synes du kompaktserer veldig godt! Liker alle disse, men favoritten er nok mølleungene på kanonen. Og søylegangen, fantastisk lys og skygger. Kanskje barbere vekk plakatene i høyre kant? Herlig hvordan du får fram morgenstemningen. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Synes du kompaktserer veldig godt! Liker alle disse, men favoritten er nok mølleungene på kanonen. Og søylegangen, fantastisk lys og skygger. Kanskje barbere vekk plakatene i høyre kant? Herlig hvordan du får fram morgenstemningen. Takker. Pga mye jobbing og kurs har jeg glemt hele junifesten. Kom på det akkurat i tide Nå er det nok utstyrsmani! Jeg valgte å få fikset eksosanlegget på bilen istedet for å kjøpe ny bil til 45K. Jeg har kjøpt billige "tull" ting til kameraene og heller brukt mer penger på foto. Siste ankommelse er 2X teleforsats til ca. 100kr. og en utrolig fin fotobok som kostet meg litt over 350kr. In Pursuit of... Endret 10. juni 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 utrolig fin fotobok som kostet meg litt over 350kr. Takk for boktips! Tror jeg skal bestille den. Men et tips tilbake: det lønner seg å sjekke bøker på capris.no, de er ofte overraskende billige (Forskjellen er ofte gunstigere enn her). Fri porto ved kjøp over 200,- Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Takk for tipsen. Jeg synes prisen var grei, droppet å sjekke etter noen som var billigere. Bilde nummer to denne uken er.... ... av noe gammelt skrot i fjæra Edit: Glemte å fortele hva jeg har brukt... Panasonic LX5 : ISO 100 - f/4 - 1/800sek. Jeg fikk en Yongnuo YN560 i posten idag, tidliger denne uken fikk jeg PC-Sync kabel og blitsko adapter. Kostet meg ca. 370kr. Den nye YN560 er mye bedre enn de forrige versjonene. Endret 12. juni 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Her er det siste bildet for denne uken. Olympus XZ-1 og YN560 blitsen. ISO 100 - f/2.8 - 1/400sek. Lenke til kommentar
tmeland Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 skummel stemning over det fjærebildet, likte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå