Audun0505 Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg skal overklokke min AMD Phenom II x4 965 Black Edition manuelt, og ikke det greiene via hk, men jeg lurer på et par ting... 1. Er NB north bridge? Jeg skjønner ikke forskjellen på NB og CPU-NB... Skal jeg overklokke NB eller CPU-NB? 2. Hvor mange volt må jeg ha om jeg skal CPU-NB/NB (kommer an på spm 1) om jeg skal ha den opp til 2700 mhz? 0.100 mer? Mener å huske at på AMD cpuer så er default 1,1 volt. 3. CPU-NB VID? Skal kjøre 5850 crossfire og fikk høre at jeg måtte klokke cpu-nb for å få bedre skalering med xfire i 58-serien. (takk til Arni) Takk for svar Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Jeg skal overklokke min AMD Phenom II x4 965 Black Edition manuelt, og ikke det greiene via hk, men jeg lurer på et par ting... 1. Er NB north bridge? Jeg skjønner ikke forskjellen på NB og CPU-NB... Skal jeg overklokke NB eller CPU-NB? 2. Hvor mange volt må jeg ha om jeg skal CPU-NB/NB (kommer an på spm 1) om jeg skal ha den opp til 2700 mhz? 0.100 mer? Mener å huske at på AMD cpuer så er default 1,1 volt. 3. CPU-NB VID? Skal kjøre 5850 crossfire og fikk høre at jeg måtte klokke cpu-nb for å få bedre skalering med xfire i 58-serien. (takk til Arni) Takk for svar hello. Hvilket HK har du? du kan jo starte med å stille inn FSB and multiplier. vet liksom ikke hvordan hk du har, men fsb 200 å multiplier 19/19.5? eller start med lavere multi. ikke glem en bra cpu kjøler.. ja kan jo lønne seg å google litt å se hva andre har OC en 965 be til. her kan du ja ta en titt. http://www.extremeoverclocking.com/reviews/processors/AMD_Phenom_II_X4_965_7.html å http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=384&Itemid=63&limit=1&limitstart=10 Endret 23. mai 2011 av boarderxtrem Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg skal overklokke min AMD Phenom II x4 965 Black Edition manuelt, og ikke det greiene via hk, men jeg lurer på et par ting... 1. Er NB north bridge? Jeg skjønner ikke forskjellen på NB og CPU-NB... Skal jeg overklokke NB eller CPU-NB? 2. Hvor mange volt må jeg ha om jeg skal CPU-NB/NB (kommer an på spm 1) om jeg skal ha den opp til 2700 mhz? 0.100 mer? Mener å huske at på AMD cpuer så er default 1,1 volt. 3. CPU-NB VID? Skal kjøre 5850 crossfire og fikk høre at jeg måtte klokke cpu-nb for å få bedre skalering med xfire i 58-serien. (takk til Arni) Takk for svar hello. Hvilket HK har du? ikke glem en bra cpu kjøler.. ja kan jo lønne seg å google litt å se hva andre har OC en 965 be til. her kan du ja ta en titt. http://www.extremeoverclocking.com/reviews/processors/AMD_Phenom_II_X4_965_7.html Har et Crosshair IV Formula og har en Coolit Vantage kjøler. Ca 40 grader uten klokk idle. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei. er ikke 40grader idle litt mye? tatt på riktig med kjølepasta? men se litt på de linkene. har du 125w eller 140w revision? Endret 23. mai 2011 av boarderxtrem Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Hei. er ikke 40grader idle litt mye? tatt på riktig med kjølepasta? men se litt på de linkene. En liten leif der. Skulle stå 30 og ikke 40. Er vel rundt 40-43 når jeg gamer, 40 etter 1-2 timer og 43 etter 4-5 timer. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei. er ikke 40grader idle litt mye? tatt på riktig med kjølepasta? men se litt på de linkene. En liten leif der. Skulle stå 30 og ikke 40. Er vel rundt 40-43 når jeg gamer, 40 etter 1-2 timer og 43 etter 4-5 timer. ja det høres bedre ut. men ta å gå i bios å still opp multi litt. står alt på auto i bios? sett fsb på 200 å multi på 17.5 feks eller 18. du har vel 3.4ghz stock så den burde klare 3.8 uten prob, men prøv deg fram først. ser ut til å klare 200 X 21. altså 4.2ghz, men ikke prøv det med en gang starte i det små. du må ha ganske mye høyre volt også da. du kan jo ta en titt på denne siste linken jeg hadde der oppe. ikke glem at dette gjøres jo på eget ansvar Endret 23. mai 2011 av boarderxtrem Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Hei. er ikke 40grader idle litt mye? tatt på riktig med kjølepasta? men se litt på de linkene. En liten leif der. Skulle stå 30 og ikke 40. Er vel rundt 40-43 når jeg gamer, 40 etter 1-2 timer og 43 etter 4-5 timer. ja det høres bedre ut. men ta å gå i bios å still opp multi litt. står alt på auto i bios? sett fsb på 200 å multi på 17.5 feks eller 18. du har vel 3.4ghz stock så den burde klare 3.8 uten prob, men prøv deg fram først. ser ut til å klare 200 X 21. altså 4.2ghz, men ikke prøv det med en gang starte i det små. du må ha ganske mye høyre volt også da. du kan jo ta en titt på denne siste linken jeg hadde der oppe. ikke glem at dette gjøres jo på eget ansvar Men hva er CPU-NB i forhold til CPU clock bare? Er det bare vanlig cpu klokk? Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hei. er ikke 40grader idle litt mye? tatt på riktig med kjølepasta? men se litt på de linkene. En liten leif der. Skulle stå 30 og ikke 40. Er vel rundt 40-43 når jeg gamer, 40 etter 1-2 timer og 43 etter 4-5 timer. ja det høres bedre ut. men ta å gå i bios å still opp multi litt. står alt på auto i bios? sett fsb på 200 å multi på 17.5 feks eller 18. du har vel 3.4ghz stock så den burde klare 3.8 uten prob, men prøv deg fram først. ser ut til å klare 200 X 21. altså 4.2ghz, men ikke prøv det med en gang starte i det små. du må ha ganske mye høyre volt også da. du kan jo ta en titt på denne siste linken jeg hadde der oppe. ikke glem at dette gjøres jo på eget ansvar Men hva er CPU-NB i forhold til CPU clock bare? Er det bare vanlig cpu klokk? jeg tror det er minnekontrollen inne i cpuèn. men amd er jo kanskje anderledes? nå har jeg bare intel cpuèr, men det er jo sikkert noen som kan gi deg en god forklaring på det der. Jeg tør ikke å si noe feil om dette. Det må da være noen her med erfaring med amd klokking. Endret 23. mai 2011 av boarderxtrem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå