Gå til innhold

Hjelp til kjøp av høytalere

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe surroundpakke 5.1 med et budsjett fra 5-8 tusen kr. Altså, alt som trengs må komme omtrent innenfor den prisen ^^ Jeg skjønner ikke bæret av høytalere, så trenger virkelig hjelp :) Det skal i hovedsak brukes til filmtitting og musikk. Det viktigste er ordentlig trøkk i filmer og til musikk på bl.a. fest osv.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at du snakker om TV, men jeg må bare anbefale et helt SINNSYKT bra lyd-anlegg for PC. Å kalle det "høytalere" er nesten for frekt. :p "BoomBlaster".

- Enormt bra bass

- Enormt bra lyd

Kort sagt: Max volum er VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELDIG høyt. Det var egentlig det som matchet innlegget ditt (volum) :p

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/kompakt-barbar-lyd/RVNB50B/jvc-boomblaster

Du får den for cirka 3000,- kr men den er absolutt verdt det! :D Det kan jeg garantere.

Jeg har hatt den i mange år nå, og bruker en AUX-kabel fra PC(headset)-inngangen til BoomBlasteren :D

Lenke til kommentar

Tror ikke du helt vet hva du snakker om. Tviler veldig sterkt på at du får "ekstremt bra lyd" fra den der.

@joak1imV: Du kan jo sjekke ut Surround.no.

Denne skal være ganske bra. Du trenger da en surround forsterker i tillegg. Eller en ferdig pakke med alt. 1 eller 2

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg vet at du snakker om TV, men jeg må bare anbefale et helt SINNSYKT bra lyd-anlegg for PC. Å kalle det "høytalere" er nesten for frekt. :p "BoomBlaster".

- Enormt bra bass

- Enormt bra lyd

Kort sagt: Max volum er VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELDIG høyt. Det var egentlig det som matchet innlegget ditt (volum) :p

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/kompakt-barbar-lyd/RVNB50B/jvc-boomblaster

Du får den for cirka 3000,- kr men den er absolutt verdt det! :D Det kan jeg garantere.

Jeg har hatt den i mange år nå, og bruker en AUX-kabel fra PC(headset)-inngangen til BoomBlasteren :D

Max volum er middels høyt, og sliter med å fylle 100 kvadrat. Kvaliteten er dritt, og det eneste som er respektabelt med den er hvor mye batteri den sluker. Dog skal det sies at det er brukbar mengde bass for størrelsen, dog så begynner den jo å vrenge selv ved moderat volum

Dog har den ingenting med hjemmekino å gjøre.

Dynamite pakken er bra om man ikke har noen andre krav enn at det skal spille høyt, og utvalget av bedrespillende høytalere i den prisklassen er rimelig stort.

Denne pakken her http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/hoyttalere/S606HCS3HGB/jamo-s606-hcs3-hoyttalerpakke kommer på tilbud titt som tett til rundt 4000kr, og skiller seg ut som et av de klart bedre alternativene rundt 5000kr.

Av receivere så er det litt hipp som happ, men f.eks yamaha rx-v667 og onkyo tx-sr509 skiller seg ut som litt skarpere enn konkurentene.

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/receiver-forsterker/RXV667TI/yamaha-rx-v667-receiver

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/receiver-forsterker/TXNR509B/onkyo-5-1-receiver-tx-nr509-sort

EDIT: Det må nevnes at S606 frontene krever ganske mye fres fra forsterkeren om du virkelig skal dra i gang en hagefest, men til normal stuebruk så holder det fint med en vanlig receiver.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg vet! Jeg ville bare informere om et bra lyd-anlegg, som nødvendigvis ikke egner seg for hjemmekino nei. Det var ehel poenget. En boomBlaster holder LENGE inne i et middels stort rom. Lyd-kvaliteten er bra for denne slags bruk. jeg har ikke sagt at det IKKE er anlegg som er bedre. Selvfølgelig er det det.. Du skjønner ikke poenget mitt, tror jeg. :)

Tror ikke du helt vet hva du snakker om. Tviler veldig sterkt på at du får "ekstremt bra lyd" fra den der.

@joak1imV: Du kan jo sjekke ut Surround.no.

Denne skal være ganske bra. Du trenger da en surround forsterker i tillegg. Eller en ferdig pakke med alt. 1 eller 2

Forresten: Er nazisme lov på forumet? Du er ikke et bedre eksempel. (Mr.A)

Endret av wergz
Lenke til kommentar

Jeg vet! Jeg ville bare informere om et bra lyd-anlegg, som nødvendigvis ikke egner seg for hjemmekino nei. Det var ehel poenget. En boomBlaster holder LENGE inne i et middels stort rom. Lyd-kvaliteten er bra for denne slags bruk. jeg har ikke sagt at det IKKE er anlegg som er bedre. Selvfølgelig er det det.. Du skjønner ikke poenget mitt, tror jeg. :)

Lydkvaliteten er dårlig, både for prisen, og nevnte bruksområdet.

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er dårlig, både for prisen, og nevnte bruksområdet.

I forhold til prisklassen som TS indikerer er det mindre bra ja!

Lenke til kommentar

I forhold til prisklassen som TS indikerer er det mindre bra ja!

Og for 3000kr.

Ja, det kan godt hende også, fordi jeg kjøpte (som sagt) anlegget for 4-5 år siden. Den gangen var det veldig bra, og jeg syntes fortsatt det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...