Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Høyt blodtrykk som 16 åring

Knife

Anbefalte innlegg

For noen månder siden fikk jeg vite av legen at jeg hadde blodtrykk over normalen, altså høyt men fikk ikke noe råd da han sa at jeg burde sjekke meg seinere.

Jeg har også ofte fått vite av venniner at hjertet mitt slår voldtsomt hardt og veldig kjapt. Også når jeg står opp om morgen pleier hjertet å løpe løpsk. Det var dog ikke før idag at jeg merket hvor hardt hjertet egentlig slo da pulsen i siden av halsen gikk så hardt at det fikk øreproppene til å bevege seg (så det i skyggen)...

Trener styrkeløft 3 ganger i uken, spiser ok, ikke overvektig og ruser meg kun i helgene.

Noen tips på hvordan håndtere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen månder siden fikk jeg vite av legen at jeg hadde blodtrykk over normalen, altså høyt men fikk ikke noe råd da han sa at jeg burde sjekke meg seinere.

Noen tips på hvordan håndtere dette?

Begynne å spise sunnere enn det du gjør og slutte og ruse deg kanskje er en ide? Det kan også være lurt å kanskje gå/jogge litt ved siden av styrketreninga ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...