essess Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg tok her om kvelden og kuttet L12 brua på min XP2500. Det gikk i utgangspunktet bra, men da jeg satte FSB til 200 og restartet hang maskinen seg, og det hjalp ikke å resette heller. Kan kutting av L12 brua få hele hovedkortet til å kortslutte?? Har tatt ut rammen og satt inn ei annen brikke uten hell samt alle pci-kort + grafikk-kort også. Har også prøvd med en annen prosessor, men kortet er og blir dødt. Hva kan dette komme av?? Må vel prøve å bytte HK, da det ikke er veldig gammelt. Er dette en feil på HK, eller har det oppstått fordi jeg kutta i prosessoren. Det funka etter kuttinga, men når jeg økte FSB til 200 sa det takk for seg. Har også PC3200 ram, så den skulle jo tåle det. Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har du prøvd å holde insert inne mens du slår på maskinen.. eller resette bios skikkelig? Om det ikke hjelper så kan HK være ødelagt, men tviler på at det har noe med kuttingen av broen å gjøre. Det er nok bare en tilfeldighet. Om du har v1.xx av kortet så er det ikke sikkert du klarer 200 selv om du har kuttet broen, for de er lite glad i høy FSB. Lenke til kommentar
essess Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg har prøvd å resette med jumperen på HK, men ikke holde insert inne når jeg starter. Kan det være en mulighet for at det kan hjelpe. Trodde at å resette med jumper skulle holde? Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg har prøvd å resette med jumperen på HK, men ikke holde insert inne når jeg starter. Kan det være en mulighet for at det kan hjelpe. Trodde at å resette med jumper skulle holde? Noen ganger så er det litt vrient å få resatt bios. Prøvd med insertknappen, og prøvd med begge cpu´ene. Hold insert inne før du trykker på powerknappen, og ikke slipp før du får skjærmbilde. Det skal max ta 5-10 sek om det funker. Lenke til kommentar
essess Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Fikk aldri testa insert, fordi jeg hadde skrudd det ut. Leverte det inn i dag, så får jeg se. Ellers takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 leste om en annen og her på forumet som stappa i et PC3200 Ram så daua kortet ved FSB200 Nå har eg nettopp snakka med ein kar som mener å nettopp hatt samme problemet og han sa at det var om å gjør å få resetta BIOS sjikkelig.. Den prosedyren kan vist vera "litt" omfattende i de mest ekstreme døde hovedkort tilfeller. -ut med strømforsyninger, batteri -sett jumperene på "resett Bios" enable -kortslutt powerkontaktene (powerknapp konstant inne emulert) -la kortet stå slikt i bortimot et døgn så, ved vanlig oppstartsprosedyre så vil kortet starte opp igjen ikke vet jeg men det var oppskriften jeg fikk når hovedkortet er totalt dødt Lenke til kommentar
essess Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Takk for svaret. Historien endte godt, kortet ble erklært dødt, og jeg fikk nytt. Men hva mente du egentlig med å kortslutte powerkontaktene? Kjekt å vite til en annen gang hvis en skulle ha uflaks. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 der ledingen te power knappen din går i hovedkortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå