aagmed Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei! Jeg lurte på om det finnes et produkt eller en måte å lydisolere ett rom "midlertidig"? Finnes det noen plater feks som kan monteres inntil veggene uten å gjøre stor skade (kan fjernes igjen rimelig enkelt)? Saken er den at jeg har en pappegøye og ønsker å flytte inn i en blokkleilighet. Regner med at dette vil gå knirkefritt sålenge rommet hvor fuglen er, når den ikke er løs, er godt lydisolert. Men siden jeg kun leier kan jeg ikke gjøre mye hærværk/oppussing Setter pris på all tilbakemelding Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Du kan pusse opp mens du leier, men du skal selvsagt snakke med eier/utleier før du setter i gang. Dersom det er uisolerte lettvegger mellom papegøyerommet og resten av leiligheten, kanskje utleier ønsker det velkommen å åpne veggene og pakke dem full av rockwool før og kle dem med nye gipsplater etterpå? Og attpåtil vil være med på å betale for dette hvis du er riktig heldig? Hvis du vil ha ekstra god lydisolering, setter du opp et ekstra lag med vegg der nye stendere ikke er i kontakt med gammel vegg. Stenderne festes i topp- og bunnsvill, denne må festes i noen punkter, men bør i teorien være like velegnet til en midlertidig løsning som f.eks. selvklebende isolasjonsmatter beregnet for bil og båt. Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Du kan pusse opp mens du leier, men du skal selvsagt snakke med eier/utleier før du setter i gang. Dersom det er uisolerte lettvegger mellom papegøyerommet og resten av leiligheten, kanskje utleier ønsker det velkommen å åpne veggene og pakke dem full av rockwool før og kle dem med nye gipsplater etterpå? Og attpåtil vil være med på å betale for dette hvis du er riktig heldig? Hvis du vil ha ekstra god lydisolering, setter du opp et ekstra lag med vegg der nye stendere ikke er i kontakt med gammel vegg. Stenderne festes i topp- og bunnsvill, denne må festes i noen punkter, men bør i teorien være like velegnet til en midlertidig løsning som f.eks. selvklebende isolasjonsmatter beregnet for bil og båt. Takk for svar Det er nok uaktuelt med en stor oppussing. Utleier vil ikke la meg begynne å rive ned vegger og slikt. Blokka er bare noen få år gammel, allikevel er det overraskende lytt, dette tatt i betraktning. men bør i teorien være like velegnet til en midlertidig løsning som f.eks. selvklebende isolasjonsmatter beregnet for bil og båt. Dette hørtes mer interessant ut. Etter posten din googlet jeg meg frem til disse http://www.bilmateriell.no/abnews/templates/?z=5&a=749, men de så jo veldig små ut. Både klønete og dyrt og dekke et helt rom med det. Hadde vært perfekt hvis det fantes noen slike plater man kan klistre på og enkelt fjerne igjen som det var litt størrelse på. Men så vet jeg ikke hvor god demping det i realiteten vil gi med bare slike? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå