lma Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Hei Jeg går på et studie der deler av vår eksamen er i MCQ-form(flervalgsspørmål, ala teoriprøven til førerkortet). Jeg har en intensjon om å samle alle gamle MCQ-oppgaver på en nettside, der en kan teste seg etter hvilket emne en ønsker. Problemet mitt er at jeg har null peiling med å lage gode nettsider. Mitt spørsmål er derfor; - Hvor mye vil det koste å få laget en slik nettside? - Tips til hvem jeg skal kontakte? Server, domene, etc trenger en ikke beregne med i prisen. En litt mer utfyllende beskrivelse under. Jeg har en mistanke om at det er knalldyrt å kontakte et it/grafikk/webutviklings-firma, så jeg hadde håpet at det var noen glade entusiaster som kunne tenke seg å gjøre oppgaven. _______________________________ For å gi et bedre grunnlag for tidsbruk, etc kommer en liten beskrivelse av hvordan jeg ser for meg innholdet. Dessverre aner jeg ikke hvordan jeg best skal beskrive det hele, beklager om det har blitt litt ullent/dårlig formulert. - Forside En enkel forside der en kan velge ulike temaer, sortert etter ulike semester, etc. En link til en side der en kan legge inn oppgaver til samlingen. Søkefelt - "Legge inn oppgaver"-delen * Passordbeskyttet del * Mulighet for å legge inn spørsmål; de består av en ingresstekst, et spørsmål og maks 5-7 svaralternativer Mulighet til å kunne huke/krysse av på "bokser" og dermed knytte spørsmålene opp mot ulike temaer * Enkelt kunne lagre oppgaven og legge inn en ny, osv. * Mulighet til å redigere oppgaver som er lagt inn - Løse oppgave-delen * Ved å klikke på et tema vil en få opp de ulike MCQ-ene for dette temaet. En løser oppgaven ved å klikke på det svaralternativet en tror er riktig. Når en svarer får en tilbakemelding på om det var feil/riktig. Akkurat hvordan det løses er ikke så farlig, men poenget er at om en svarer riktig kommer en automatisk til neste spørsmål. - Søkefunksjon * Mulighet til å søke opp oppgaver Det kan godt være at ideen(eller deler av den) ikke er gjennomførbar, men jeg ønsket ihvertfall å sjekke Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Alt er gjennomførbart. Og dette er rimelig rett fram. Hvis du har lyst på litt kompetanse innen html, css, backend ( feks php ) og sql er dette er greitt prosjekt å begynne med. så jeg hadde håpet at det var noen glade entusiaster som kunne tenke seg å gjøre oppgaven. Hvis det er noen som gjør det gratis, blir kvaliteten deretter. Lenke til kommentar
lma Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Alt er gjennomførbart. Og dette er rimelig rett fram. Hvis du har lyst på litt kompetanse innen html, css, backend ( feks php ) og sql er dette er greitt prosjekt å begynne med. så jeg hadde håpet at det var noen glade entusiaster som kunne tenke seg å gjøre oppgaven. Hvis det er noen som gjør det gratis, blir kvaliteten deretter. Tusen takk for svar! Godt å høre at det er gjennomførbart Jeg ser jeg uttrykte meg litt klønete. Tanken var ikke at noen skulle gjøre det gratis. Tanken var å betale noen for å gjøre det. Derfor lurer jeg litt på hvor mye noe slikt vil koste? Lenke til kommentar
lma Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Setter stor pris på om noen har noen tips ang pris en kan regne med at noe slikt vil koste? Noen som kan klare å lage en slik side? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå